נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים, רעיה, מעצבת הום סטיילינג מרצה ובלוגרית. אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב והום סטיילינג 0542375570 rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

הום סטיילינג- מוצר מדף? (תהליך תמחור להלבשת הבית)

יש לי מחברת. במחברת שלי אני כותבת רעיונות. רעיונות עיצוביים, רעיונות לפוסטים לבלוג, פשוט רעיונות.
רשימת הפוסטים לבלוג ארוכה. אני בוחרת נושא לפי העיתוי, החוויה שעוברת עלי באותה תקופת זמן, השראה שקיבלתי. אין לי סדר ברור מראש להצגת הפוסטים. לעתים נושא משתרבב לו פנימה מבלי לתכנן.
הנושא לפוסט הזה היה כבר מוכן. גם ראשי הפרקים. אבל, רצף טלפונים ומיילים שקיבלתי בשבוע האחרון שינו את התכניות, והחלטתי, שהנושא מספיק חשוב לי.  שאני רוצה להעביר מסר, להבהיר נקודה, לחדד עניין.

פינת העבודה הקטנה שלי. כאן אני מבלה שעות  בהצעות מחיר, כתיבת הבלוג, חיפוש אחר השראה לפרויקטים ועוד ועוד
עיצוב וצילום: רוית רוד

 

כנראה זו התקופה הלחוצה, החום, הגזירות הכלכליות, החופש הגדול שבפתח, או משהו ביקום. אנשים ממהרים! ממהרים בכביש, ממהרים ברגל, ממהרים בשיחה, ממהרים לסגור עניין, וממהרים לקבל הצעת מחיר עבור הום סטיילינג.
השבוע הגיעו אלי מספר פניות, בין אם מאנשים הקוראים את הבלוג, קיבלו עלי המלצות או מצאו אותי באופן אקראי ברשת.
זה משמח ומחמם את הלב. מה שפחות משמח אותי הוא הרצון לקבל הצעת מחיר כאן עכשיו ומייד. בטלפון או במייל.
ולצערי, או למעשה לשמחתי, זה לא עובד ככה. לפחות לא אצלי.
אז הנני כאן, לעשות קצת סדר, להבהיר נקודה, לחדד עניין.

הום סטיילינג אינו מוצר מדף. הום סטיילינג אינו מתחיל ונגמר בספה, שולחן או תמונה יפה על הקיר.

הום סטיילינג אינו מוצר מדף כמו קוטג’. למרות שזו הגבינה עם הבית:)

הום סטיילינג הוא תהליך המשתנה מבית לבית, מפרויקט לפרויקט, מאדם לאדם.
כשם שספה ספציפית אינה מתאימה לכל סלון, היא משתנה בגודלה, בצבעה ובסוג הבד שלה בהתאם לחלל ולקונספט העיצובי, תהליך הלבשת הבית משתנה ומחליף צבעים כמו זיקית. בהתאם לכך התמחור.
פרויקט שאינו דורש ליווי לרכישת ריהוט ואקססוריז יתומחר שונה מזה הכולל ליווי.
פרויקט הדורש שינויים בחשמל ועריכת תכניות חדשות לחשמלאי יתומחר שונה מזה שאינו דורש שינויים.
פרויקט הדורש מספר תכניות נגרות יתומחר שונה מזה שאינו דורש.



זהו פרויקט, שבשיחה הטלפונית דובר על פינת העבודה וחדר השינה בלבד. אמנם טרם סיימנו, אך צבענו את כל הבית, תכניות נגרות מפורטות שורטטו, הוחלף שולחן האוכל מפלסטיק במטבח בחדש, ועוד היד נטויה. לו הייתי נותנת הצעת מחיר טלפונית, כל זה לא היה…. או היה אחרת.



פינת עבודה לפני



פינת עבודה אחרי. בשיחה הטלפונית לא קיבלתי מידע מדויק אודות הצורך בפינה שתכיל שני אנשים, ולצורך לסגור את הפתח מתחת למדרגות.
אופי העבודה נרקם תוך כדי פגישת הייעוץ.
עיצוב וצילום: רוית רוד
 
 
לפני היה שולחן כתר וכלל לא דובר על החלפתו. לכן גם פינה זו לא צולמה לפני.
עיצוב וצילום: רוית רוד

וזו רק ההתחלה.

הלבשת הבית אינה עוסקת רק בחומר, התחום עוסק גם בבני אדם, שכן דיירי הבית מהווים חלק משמעותי ביותר בתהליך.
אין לקוח הדומה למשנהו. הצרכים, אורח החיים, החלומות, התקציב, מה נשאר ומה הולך, פריטים נוסטלגיים, הסיפור של בני הבית……משתנים מפרויקט לפרויקט.

בשיחת טלפון לא ניתן להגיע לרזולוציה גבוהה של תהליך.
אין תחליף למפגש פנים אל פנים, בכדי להבין ולהכיר את האדם העומד מולך, את צרכיו, רצונותיו וחלומותיו לעומק.
גם אנחנו נדבקנו בחיידק ההתכתבות כתחליף לשיחה. אנחנו שולחים ברכות ואיחולים לחגים או לימי הולדת במייל, בפייסבוק או ב-SMS, שואלים לשלום יקירינו ב- WHAT’S UP, והמהדרין מנהלים שיחות וידאו ב- FACETIME.
לא פלא שאנחנו רוצים לקבל את כל המידע שניתן כבר בשיחת טלפון.

אני מגדירה את עצמי כאשת מקצוע וכנותנת שירות, וככזו, יהיה זה בלתי מקצועי מבחינתי לתת הצעת מחיר הוגנת בטלפון.
אז נכון שאתם רוצים רק להחליף את הסלון ולסגנן את המטבח, ונכון שאפשר לשלוח תמונות בסמארטפון ולצפות לקבל ייעוץ על פיהן, אבל ניסיוני לימד אותי שתמיד, אבל תמיד יש הרבה מעבר. הרבה מעבר לרק להחליף ספה ולתלות אותיות על הקיר במטבח, הרבה מעבר לתמונה שנשלחה למכשיר הסלולרי, הרבה מידע מעבר לזה שנאמר בשיחה חטופה.



אני יכולה להחליט להתגמש. להכין לי רשימת חדרים ולתמחר כל חדר גלובלי. אני יכולה להתגמש ולתת ייעוץ כללי באמצעות תמונה.  אני יכולה לוותר על העקרונות המקצועיים שלי בשביל לקבל עוד פרויקט.
אני יכולה גם לתת הערכת עלות. אך כפי שציינתי, התהליך הוא כל כך דינמי, שגם אחרי פגישה פנים מול פנים הכל נזיל, האפשרויות פתוחות וניתנות לשינוי.

דוגמה לכך בפרויקט שלי בגבעת ברנר. זוג נחמד שנכח בהרצאה “קפה בסטייל” בחברת IBM. הכירו אותי, שמעו אותי, ראו פרויקטים שלי ונפגשו איתי פנים אל פנים. בשיחה הטלפונית שקדמה לפגישה דובר על תהליך הום סטיילינג מלא. היו המון חלומות ורצונות. אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. כשהגעתי לבית וראיתי את החלל המדובר, גם הם וגם אני הגענו למסקנה שמדובר בהרבה יותר מלהחליף ספה. יש צורך בשינוי בהרגלים, בשינויים בחשמל, צביעה של כל הבית, החלפת ריצוף ועוד ועוד. וכמובן ולא פחות חשוב, לקחת בחשבון את הסביבה החיצונית של הבית בתכנון! בית קטן וישן בקיבוץ, בסביבה של בתים קטנים ומלאי היסטוריה, עיצוב הפנים חייב להתאים לחוץ!
בני הזוג עשו חשבון מהיר והגיעו למסקנה שלא יוכלו לעשות את השינוי בבת אחת, וכן יוותרו על שירות הליווי לקניות מפאת תקציב.
יחד בנינו תוכנית חדשה שתתאים לצורכיהם ולכיסם. פגישת קונספט, חומרים, צבעים עד לרמה של לוח השראה מפורט לפרטי פרטים ורשימת חנויות. היום ביקרתי אותם אחרי שנה.
 במהלך השנה הם התייעצו איתי מדי פעם, שלחו תמונות של פריטים, התייעצו לגבי צבעים.
גם אחרי שנה הבית רחוק מלהיות גמור ומעוצב, יש להם עוד הרבה עבודה, אך הם מצוידים בכל המידע, ואני זמינה לכל שאלה ומתן ייעוץ, ובטוחה, שבסופו של התהליך יגיעו לתוצאה הרצויה והמתאימה להם.
כל זאת לא היה ניתן לעשות בשיחת היכרות טלפונית! לא הייתי יכולה להכין להם הצעת מחיר שתענה במדויק לצרכיהם. בסופו של דבר פגישת הייעוץ שלנו חסכה להם זמן, כסף והמון התלבטויות. הפגישה מיקדה אותם והציפה יכולות כלכליות.

לוח ההשראה. הזוג מספר שהוא צמוד אליהם בכל פעם שהם יוצאים לקניות, מסייע מאוד בבחירות ומעורר התפעלות.
עיצוב לוח השראה: רוית רוד

קיר בסלון לפני

קיר בסלון אחרי- קירות הבית נצבעו בגוון 033 ממניפת הלבנים של נירלט, ובטקסטורת לוטוס.
יש עוד עבודה, אבל מתחילים לראות שינוי.
תכנון וצילום: רוית רוד
ביצוע: הזוג מגבעת ברנר

אז אני יכולה לתת הערכת מחיר טלפונית, אבל…. אני לא אעשה זאת. כשם שדיירי הבית אינם מעוניינים בסטיילינג אינסטנט, אלא בעיצוב מקצועי התואם לצורכיהם, כך אני איני מעוניינת לתת שירות אינסטנט, ושירות מבחינתי מתחיל בפגישה פנים אל פנים. תקראו לזה פגישת היכרות או פגישת ייעוץ, ניסיוני הוכיח לי שסופה אינו דומה למה שנאמר בשיחת טלפון. והדוגמה בגבעת ברנר היא ראיה מצוינת לכך.
כשם שאני מתחייבת לפרויקט, לרצינות, למקצועיות, לתת את כל כולי מהרגע הראשון, כך אני מצפה  גם מהצד השני.

וכן, אני מבינה שרוצים לדעת למה נכנסים לפני שנכנסים אליו, ואני מבינה שיש אנשי מקצוע “לא מקצועיים”, ושעייפתם מ”לראיין” ומלהיפגש, אז אני ממליצה לכם מראש לפנות לאיש מקצוע שהמליצו לכם עליו, שראיתם עבודות שלו,  או כזה שעבודותיו המוצגות ברשת מדברות אליכם. בקשו המלצות אם אינכם מכירים את הסטייליסט, והקדישו כמה דקות לשאול אותנו את כל השאלות שעולות על דעתכם.
וכן, פגישת ייעוץ כרוכה לעתים בעלות כספית, אך אל תשכחו כי מדובר בזמן ובידע של איש המקצוע העומד מולכם. כמו כל נותן שירות הגובה תשלום עבור הגעה לבית לשם בדיקה, ותשלום נפרד עבור תיקון.

אני אשמח לקרוא את תגובותיכם בנושא.
שלכם באהבה,
רוית

 

18 מחשבות על “הום סטיילינג- מוצר מדף? (תהליך תמחור להלבשת הבית)”

  1. נאוה חסון

    התחלתי לקרוא סקפטית. רוית, שכנעת אותי.
    כמו שאי אפשר לתפור חליפה מבלי למדוד את גוף האדם, כך אי אפשר לתפור חליפה לבית מבלי לראות גם את האדם וגם את הבית. פוסט חשוב!

  2. אורית

    רוית, גם אם אני פחות מסכימה, וחושבת שמעצבים בהחלט יכולים להתגמש ולתת הערכת מחיר כללית, הדרך בה את מציגה את טעונייך רהוטה, מעניינת, ומעלה חומר למחשבה. נהנת לקרוא אותך.

  3. הצלחת להסביר בדרך מקסימה, מה שאני חשה שאני לא מצליחה…
    אין דרך להבין בשיחה, או התכתבות.
    מפגש או היכרות – יכולים להבהיר הרבה נקודות (שאגב, בהעדר פגישה – עלולים להסתבר בהמשך הקשר).
    לעיתים אף הצעות מחיר על הדף הלבן – אף כי ניראות בדיוק אותו הדבר – שונות בתכלית.

    חלק מכך, ניתן לראות במפגש, חלק בתהליך וחלק בתמורה.

    והאדם שמצליח לעשות זאת ויפרגן לעצמו – יהנה מהדרך ומהתוצאה!

    מניחה שזאת את!!!

    בהצלחה

    1. מיטל,
      תודה על תגובתך. את בהחלט יכולה “להשתמש” בפוסט בכדי להסביר. זה נכון לא רק בתחום הלבשת הבית, אלא בכל תחום שקשור לעבודה עם אנשים.

  4. כל הכבוד לך שאת לא מתפשרת על זה ורושמת את זה באופן ברור! קצת איבדנו את הסבלנות שלנו בדרך עם כל הטכנולוגיה המתקדמת שהיא לפעמים גם קצת מנתקת אותנו מהמציאות…..

  5. איריס יניב

    רוית,
    העברת את המסר בצורה מאוד ברורה, ואני בהחלט חושבת שאת צודקת. כבעלת מקצוע אין כמו מראה עיניים! הביקור שלך בבית כאשת מקצוע הוא חשוב ביותר, רק כך תוכלי להבין את צרכי בני הבית ולהלביש את הבית בהתאם!

  6. אחלה פוסט. כתוב בצורה רהוטה ועיניינית. כיף לקרוא ולראות את התמונות הממחישות מעט מהמצב איתו נדרשים המעצבים להתמודד. המשיכי כך !

  7. אז אני מתחום אחר לגמרי (ישום והטמעת מערכת בארגונים) וכאשת מכירות התשובה עלות ההקמה תהיה לאחר אפיון תמיד יצרה קושי אצל הלקוח שהיה מובן כי זה חלק מעלות הפרויקט בדיוק כפי שהלקוחות שלך צריכים לתקצב את העלות הרהיטים/שיפוץ + היעוץ שלך . הפתרון שלנו היה להכין מסמך שמציג מצב סטנדרטי שמאפין את רוב הלקוחות ולא את מצבי הקיצון וצינו אלו דברים דורשים תמחור מיוחד. ולאלו עלויות בגדול זה יכול להגיע. בהצלחה 🙂

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג: