fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

אבני הדרך שלי לעיצוב נכון

אבני הדרך שלי לעיצוב נכון

האינסטגרם הפך לרשת חברתית מובילה לא פחות מהפייסבוק. וכן, אני מאוד פעילה גם שם. מי שעוקב אחרי יכול לראות בסטורי שלי המון דברים שאין לי פלטפורמה אחרת להעלות בה כמו מאחורי הקלעים, אותי פנים אל פנים, חלקי הרצאות ועוד ועוד.

חשבתי הרבה על נראות הפיד שלי באינסטגרם, והחלטתי לשלב שם משפטי השראה שלי, כאלה שמנחים אותי בעבודתי, שאני מאמינה בהם ועובדת לפיהם ומנחה גם את הלקוחות שלי בהתאם.

 

כך נראה הפיד שלי באינסטוש

מהתגובות שאני מקבלת הבנתי שיש כמה משפטים חזקים שאנשים ממש מאמצים לעצמם.

איגדתי את המשפטים שבעיני הם הכי חזקים, נכונים ועוזרים, כאלה שקיבלו את מרב התגובות ואני מגישה לכם אותם פה כאבני דרך לאמץ בתהליך לעיצוב הבית:

 

  1. לתחילת הדרך- ההשראה

 

 

בתחילת הדרך בתהליך העיצוב אנחנו מחפשים השראה. רבים מחפשים אותה בתמונות של בתים מעוצבים. זו בהחלט התחלה, אבל השתמשו בה בחכמה. השראה משמעותה רגש ולא פריט או חלל מעוצב. השראה היא מה החלל שאתם רואים מעורר בכם. אחרי שהבנתם מה אתם מרגישים תפרטו למילים. משם תוכלו לצאת לדרך אמיתית לכם ולא העתקה של חלל קיים.

 

שמחה, עניין, אור. מילים שהובילו לבחירת הצבע הצהוב בכניסה לבית
עיצוב: רוית רוד צילום: אורית אלפסי

2.  החלטות ובחירות

 

 

לפני שאתם מקבלים החלטות, שבו עם עצמכם ושאלו שאלות על הטעם שלכם, אורח החיים שלכם, עם מה אתם מסוגלים לחיות ועם מה לא…. ותבחרו דברים שאתם אוהבים. תהיו נאמנים לעצמכם. טרנדים באים והולכים, הטעם שלכם ישאר לתמיד.

 

וינטג', פיסים ישנים שחודשו. זה הטעם שלהם וכך ביתם מעוצב.
עיצוב: רוית רוד צילום: מיה חבקים

 

3. פרקטיות

 

 

 

 

פרקטיות היא הדבר הכי חשוב בקבלת ההחלטות לעיצוב הבית, גם אם זה לפעמים על חשבון נראות. לכו על בדים עמידים, חפשו פתרונות אחסון יצירתיים, פעלו בהתאם לרשימת צרכים שתכינו לעצמכם. מה שהשכן שלכם בחר, לאוו דווקא מתאים לצרכים ולאופי שלכם גם אם זה ממש ממש יפה. אין אושר גדול מלהצליח לעצב בצורה כזו שהיא גם פרקטית וגם יפה.

 

הסלון הזה היה צריך לקבל שטיח גדול יותר, וזה היה נראה נכון יותר. ברגע שהבנתי שחשוב ללקוחה שלילדים יהיה מעבר החוצה עם בימבה, התפשרנו על שטיח קטן יותר. פרקטיקלי דיזיינד!
עיצוב: רוית רוד צילום: עידן גור

 

4. צבע ותאורה

 

לצבע ותאורה השפעה מכרעת על מצב הרוח שלנו בחלל.

לצבע יש השפעות פסיכולוגיות ידועות ועל הנושא נעשו מחקרים רבים. תחשבו היטב מה האווירה שאתם רוצים לחוש בבית, למה החלל מיועד, מה המטרה בצבע, איזה צבע עושה לכם טוב. בחירת צבע היא רחוקה מלהיות אינטואיטיבית ויש מאחוריה המון מחשבה. בחדרי ילדים למשל  לא מומלץ לצבוע בגוונים עזים מדי. הספרים והצעצועים נותנים מספיק צבעוניות והמטרה שלנו היא שילדינו יוכלו להתרכז בחדרם, לשחק בנחת ובשקט ושתהיה להם אווירה חמה ועוטפת.

 

חדר ילדה בת 10 בגוונים שקטים ורגועים.
עיצוב רוית רוד צילום: אורית ארנון

 

לתאורה יש תפקיד מרכזי בהלבשת הבית. תאורה טובה יכולה להעצים עיצוב ותאורה לא מחמיאה או לא מספקת, בגוון הלא מתאים או במקום הלא נכון לא תחמיא לחלל. תאורה צהובה מדי בחדרים בהם יש גוונים צהבהבים תהפוך אותם לעוד יותר צהובים, תאורה חלשה מדי בחדרים אפרפרים תעצים את האפרוריות, בחדרים מאוד בהירים מומלץ להוריד את מינוני האור כדי לא להסתנוור, ובחללים כהים יש להשתמש בתאורה חזקה. ועוד ועוד יש כל כך הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים תאורה כמו למשל לאיזה כיוון החדר פונה.

ראשית כל תכננו את העמדת הריהוט בחדר ורק אז תכננו את התאורה. הגיעו לחנות התאורה עם תוכנית של הבית. הוסיפו גופים עומדים או כאלה שמטיילים על הקירות מהשקעים כדי להוסיף תאורה במקרה וחסר והתאימו את גוון התאורה לצבעוניות בחלל.

 

 

חלל סלון גדול וארוך כאשר נקודה אחת בלבד היתה בתקרה. השתמשתי בנקודות על הקיר לתוספת אור ולהארת הטפט.
עיצוב וצילום: רוית רוד

 

5. הבית צריך לשרת אתכם והכי חשוב שאתם תאהבו אותו

 

 

כמה דברים חשובים ביותר- אם אתם עובדים בשביל הבית ולא הבית בשבילכם, משהו כנראה לא נעשה נכון. תזכרו שאפשר לשנות ולהפוך אותו ליותר נכון לכם.

על טעם אין להתווכח. מה שיפה בעיני האחד פחות יפה בעיני האחר. לכן, בתהליך העיצוב המעיטו בלהתיעץ עם אחרים. אתם ובני הבית צריכים לענות אם זה יפה או לא, אם זה פרקטי או לא אם זה בשבילכם.

ההחלטה  באיזה מעצב או מעצבת לבחור יש מספר פרמטרים כאשר אחד מהם הוא הקשבה, ואם זה לא עובד ביניכם, זה לא סוף העולם, גם לי זה קרה. התהליך צריך להיות מהנה, אתם צריכים לבוא לידי ביטוי בתהליך ולסיים אותו בתחושת סיפוק ועם חיוך על הפנים.

ולעוד משפטי השראה אני מזמינה אתכם לעקוב אחרי באינסטגרם כאן.

ובנימה מחוייכת זו מאחלת לכם שנה נפלאה שבה תהיו נאמנים לעצמכם, תקשיבו לעצמכם ותהנו מהדרך!

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן