fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

מדריד- לגזור ולשמור!

מדריד- לגזור ולשמור!

זו לא היתה נסיעה מתוכננת, בטח לאור העובדה ששנה הבאה הוא חוגג בר מצווה ומתכנן עם ראש השבט נסיעה גדולה לארה״ב. אבל החיים לפעמים מזמנים לפיתחנו הזדמנויות, וכשזו דפקה על הדלת, חטפנו אותה בשתי ידיים.

הוא ביקש יעד שלא הייתי בו כדי לחוות אותו יחד. נקודת פתיחה מצויינת. לא הייתי במדריד, ובהתחשב בעובדה שהשותף שלי לנסיעה הוא ילד בן 12, מדריד נשמעת כמו יעד שיכול לעניין אותו, ואם אצליח להלביש על זה משחק כדורגל אז בכלל אוכתר כאם השנה.

לתכנן נסיעה עם ילד, ומהמין השני, כזה שלא אוהב שופינג בלשון המעטה, שתחומי העניין שלו הם כדורגל, כדורסל, סוני פלייסטיישן, קלאש רויאל ועוד כל מיני מושגים שנשמעים לי כמו סינית, זו משימה מאתגרת. אבל מהר מאוד הוא הוכיח עצמו כבעל ראש פתוח ומגלה עניין גם במוזיאונים, היסטוריה, ארכיטקטורה ועיצוב.

וכאן ההמלצה הראשונה שלי, כשמתכננים טיול עם ילד, לתת לו לקחת חלק בתכנון, לחשוף אותו למה מחכה לו בעיר היעד, להחליט יחד איתו ולהשאיר מקום לבלת"מים ולשינויים בתוכניות. בקיצר לבוא הכי זורמים. כי מה שמעניין מהבית, יתגלה כלא מעניין במציאות, וההפך גם.

מלון

אני כבר מומחית ב BOOKING. יודעת בדיוק מה חשוב לכל אחד מבני משפחתי, ויודעת גם מה חשוב לי. מיקום מרכזי, קרבה לתחנת מטרו, ארוחת בוקר, גם 4 כוכבים ניתן למצוא במחיר ממש טוב, לקרוא חוות דעת של מבקרים, ולא להתפשר על מלון שקיבל ציון של פחות מ-8.5! וסבלנות. זה יכול לקחת כמה שעות טובות, אבל בסוף מוצאים את האחד שעונה על כל הקריטריונים.

בינגו! המלון שהזמנתי התברר כהצלחה מסחררת בכל המובנים. מיקום אולטרא מרכזי על הרחוב הראשי ומלא כל טוב ה-GRAN VIA, תחנת מטרו מחוץ לדלת המלון, חדר עם מיטה ענקית! וכשהילד שלך מאלה שמתהפכים הרבה בלילה זה יתרון גדול, מעוצב ונעים, מאוד ידידותי, ארוחת הבוקר עשירה ומגוונת מוגשת בקומה ה-14 ומשקיפה לנוף מהמם ביופיו עם בונוס- שיכשוכית על הגג לתוך הנוף, והשם שלו אומר הכל!

אז כשאתם מגיעים למדריד חפשו את DEAR HOTEL ותאמרו למריו החמוד בקבלה שאני שלחתי אתכם:)

DEAR HOTEL מדריד. הצצה לחדר.
DEAR HOTEL מדריד. הצצה לחדר.

%d7%9e%d7%9c%d7%95%d7%9f1

 

2

 

הנוף הנשקף מחלון החדר. PLAZA ESPANIA. מדריד.
הנוף הנשקף מחלון החדר. PLAZA ESPANIA. מדריד.

 

גג המלון. נוף מרהיב ושכשוכית. מדריד.
גג המלון. נוף מרהיב ושכשוכית.
מדריד.

עיצוב

חנויות עיצוב הן לא הצד החזק של מדריד מסתבר, להבדיל מברצלונה המלאה בכל טוב עיצובי,  ובכל זאת הצלחתי לדוג כמה פנינים- חובה לבקר בשוק הפשפשים הענק, האותנטי והיפיפה המשלב חדש ועתיק גם יחד. רק שם אפשר לבלות חצי יום בכייף, אלא שהתחשבתי בנער שלי ואחרי שעתיים אמרתי לעצמי- ראית, קנית, נהנת, ועכשיו נמשיך ליעד הבא לפני שמצב הרוח שלו ישתנה. שם השוק EL RASTRO.

כתובת: Calle de la Ribera de Curtidores 19

 

%e2%80%8f%e2%80%8f42-%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%a7
דוכנים של מוצרים עכשויים בשוק הפשפשים מדריד
%e2%80%8f%e2%80%8f45-%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%a7
חלק ממש קטן מכמות העתיקות העצומה שיש בשוק הפשפשים בדריד

 

%e2%80%8f%e2%80%8f43-%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%a7 %e2%80%8f%e2%80%8f44-%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%a7 46 47 48

 

ALE HOP  רשת חנויות פיצ'פקעס מקסימה. רק ב- GRAN VIA תמצאו שני סניפים שלה. מגבות חוף משגעות (אחת שימשה אותנו לפיקניק ושמחה מאוד את המתבגרת החובבת ים), תיקי ים, כפכפים, מחברות ומוצרי נייר מתוקים, תיקים, ארנקים, תכשיטים וכל מיני גאדג'טים מעלי חיוך, והכל צבעוני ומעוצב ובמחירים ממש ממש מצחיקים.

 

חנות גדולה ומטריפה. ALE HOP. מדריד
חנות גדולה ומטריפה. ALE HOP. מדריד

 

ALE HOP מדריד
ALE HOP מדריד

 

8

 

TIGER- למי שלא מכיר, זוהי האחות של מקס סטוק רק ברמה אירופאית. הכל מכל לבית, החל מפרטי נוי וכלה באביזרי מטבח וכל מיני מטעמים קטנים וחמודים, וגם פה המחירים הם בגדר בדיחה.

 

Tiger מדריד. מחירים מצחיקים
Tiger מדריד. מחירים מצחיקים

 

10

 

ZARA HOME- וכל מילה מיותר, ועכשיו כשנפתח סניף בארץ כבר פחות חובה.

 

שופינג

אז שופינג לא היה הצד החזק של הטיול כי בכל זאת באנו בשבילו, וכשמצב הרוח הנדיב שרה עליו, בהחלט נכנסתי לכמה חנויות שוות.

קודם כל ZARA על ה- GRAN VIA. ולמה? כי המחירים זולים בכ-25% מהארץ, וכי המבחר הוא פי-4 ממה שיש בארץ, וכי החנות עצומה ומשתרעת על 3 קומות וחווית הקניה שם מהנה. אבל שוב, בגלל שלא הייתי לבד או עם חברה, עברתי ביעף על הבגדים ויצאתי עם נעלי בובה שהתאימו לי בול לשמלת ערב החג שלי.

 

נעלי הבובה שלי. ZARA מדריד
נעלי הבובה שלי. ZARA מדריד

 

SHOES & COLORS נכנסתי אליה במקרה כשטיילנו ברחובות העיר. חנות בה הנעל הכי יקרה עולה 30 יורו. מבחר גדול מאוד של נעליים, סנדלים, כפכפים ועוד. יפים יפים וזולים זולים. אני יצאתי משם עם כפכף כייפי ונוח הוא מגיע במגוון צבעים.

כתובת: Plaza de Chueca 26

 

131

 

shoes & colors מדריד. שווה! הכפכפים שלי:)
shoes & colors מדריד. שווה!
הכפכפים שלי:)

 

חנות בגדים ממש יפים- ESE O ESE. סגנון קז'ואל איכותי ונינוח, בדים טבעיים רכים ונשפכים בצבעים טבעיים ותכולים. וגם תיקים מהממים ותכשיטים. בול בשבילי וממליצה בחום. אני יצאתי משם עם מכנס פשתן לבן עם פסים הורס!

כתובת: calle de fuencarral 50

 

המכנס שרכשתי. ESE O ESE מדריד
המכנס שרכשתי. ESE O ESE מדריד

 

אוכל

טוב לא כולם אוהבים טפאסים. אבל שווקי האוכל של מדריד הם לגמרי לא לה בוקריה. הם שקטים, נעימים, נקיים, מריחים טוב, מעוצבים למשעי ומציעים מגוון רחב של מזון לכל הטעמים.

שני שווקים עיקריים מומלצים הם SAN MIGUEL  כתובת: plaza de san Miguel

ו- MERCADO SAN ANTON כתובת: calle de Agusto Figuera 24B.

הראשון מזכיר במעט את שרונה מרקט. השני מהמם ביופיו עם מרפסת ממש שווה המשקיפה אל נוף יפה ושמש מלטפת. שניהם מצויינים!

ואל תשכחו לאכול צ'ורוס! הקינוח הספרדי הידוע. מעדן של ממש.

 

שוק SAN MIGUEL מדריד
שוק SAN MIGUEL מדריד

16

 

שוק MERCADO SAN ANTON מדריד
שוק MERCADO SAN ANTON מדריד

 

השוק מעוצב וירוק
השוק מעוצב וירוק

 

20

 

21

 

מרפסת השוק. לאכול בכייף.
מרפסת השוק. לאכול בכייף.

 

לשעות הערב אני ממליצה ללכת ל- PLATEA. בר טפסים הממוקם במבנה קולנוע ישן ששופץ והוסב למתחם משגע. מוסיקה חיה, הופעות ועיצוב. בקומה העליונה תמצאו סגנון של שוק אוכל. טפאסים מכל הסוגים באווירה חופשית.

הקומה התחתונה מציעה מגוון רחב של אופציות, כאשר באמצע המתחם מקומות ישיבה מסודרים כמסעדה עם מלצרים, אליהם יש להרשם ולהמתין כעשרים דק' בממוצע. הכייף הוא שאפשר להזמין מכל מה שיש למתחם להציע: איטלקי, סושי, מאכלי ים, טפאסים, בשרים ועוד. והכל מלווה במוסיקה כייפית שגורמת לזוז בכסא.

כתובת: Calle de Goya 5-7.

 

PLATEA מדריד
PLATEA מדריד

 

24

 

כי ככה זה כשאוהבים
כי ככה זה כשאוהבים

 

ולילדים- הבן שלי פתוח לטעמים חדשים וזה כייף אדיר ( בדומה לראש השבט כיאה לאב ובנו). יחד עם זאת, אי אפשר כל היום לאכול טפאסים וכמו כל בן 12 ממוצע, בערב הרעב גבר. ליד המלון נמצא סניף של Friday's, למי שלא מכיר העתק מושלם של הארד רוק. המבורגרים, כנפיים, סטייקים, סלטים ואוכל אמריקאי.

כתובת:  Calle gran via  76

ויש גם סניף של הארד רוק אותו דגמנו.

כתובת: Paseo de la Castellana 2

 

כן, גם אני חטאתי בהארד רוק מדריד
כן, גם אני חטאתי בהארד רוק מדריד

כייף כייף כייף

אז עיקר הנסיעה נסב סביב הדרבי של ריאל מדריד אתלטיקו מדריד ב- Santiago bernabeu. אני לא חובבת כדורגל, אבל יש משהו עוצמתי במגרש המכיל 85,000 איש, כולם נכנסים לאט ובסדר מופתי, כאשר בפתיחת המשחק מתנגנת אופרה שהיא המנון  העיר מדריד ואופרה נוספת המנון הקבוצה ריאל מדריד. אפילו לי היתה צמרמורת מהתרגשות.

לכל ילד, ילדה, גבר או אישה, הסיור באיצטדיון הוא חוויה. החל מתצפית גבוהה על האיצטדיון המרשים, דרך סיור בחדרי ההלבשה ובהיסטוריה המרשימה של הקבוצה, וכלה בירידה למקומות בהם שחקני הקבוצה יושבים בזמן המשחק. הריח של הדשא שם מדהים! והוא כל כך ירוק.

 

יושב היכן שהשחקנים יושבים במשחק. SANTIAGO BERNABAU
יושב היכן שהשחקנים יושבים במשחק. SANTIAGO BERNABEU מדריד

 

30

 

אווירה מטורפת
אווירה מטורפת

 

 

סאגווי- לא היה בתכנון שכן לא תארתי לעצמי שבבירה הספרדית מותר לעלות על הכלי החל ממשקל 30ק"ג. ראינו אותם בכל מקום, והוא כל כך רצה, אז זורמים.  אני מאוד אוהבת לתור  ערים על סאגווי, ובשבילו זו הפעם הראשונה שעלה על כלי הרכב הכייפי הזה.

יש המון חברות ברחבי העיר. אנחנו נפלנו על חברה מעולה עם מדריך ממש ממש מקסים שקוראים לו חפר:) כן כן.  בסוף הסיור הוביל אותנו לאזור ללא אנשים וכלי רכב כדי לתת למתבגר שלי חוויית רכיבה ללא הגבלת מהירות. קנה את עולמו!

שם החברה: Euro Segway. הטלפון של חפר:   34651131218+.  תמסרו לו ד"ש!

 

סאגווי במדריד
סאגווי במדריד

 

ארמון המלך- Palacio Real de Madrid. גם מי שלא חובב עיצוב או מבנים היסטוריים מוזאוניים, הלסת תיפול לו. ארמון המלוכה הספרדי הוא פאר היצירה. נכון שמשפחת המלוכה כבר לא מתגוררת בו, אבל עדיין מקיימים שם את כל הטקסים הדיפלומטיים, נשפים, מסיבות וארוחות חשובות ומארחים אורחים חשובים מחו"ל. הסיור עובר במספר חדרים שנשארו כמו שהם עוד מהמאה ה-17. חדרי המלכים והמלכות לדורותיהם, אולם הנשפים, אולם הטקסים ועוד. מרשים ברמות על!

כתובת: Calle de Bailen

 

חלק אחד של ארמון המלך במדריד
חלק אחד של ארמון המלך במדריד

 

 

34
הכניסה לארמון המלך במדריד

 

36
ואפשר להצטלם למזכרת- תקופתיים

פיקניק בפארק- Parque de El Retiro. מדריד משופעת בפארקים אבל זה ה-פארק! ובמזג אוויר טוב ובעיקר בסופ"ש תמצאו שם את בני העיר ומשפחותיהם מבלים שם בנעימים, ללא ריח מנגל, ללא מוסיקה רועשת, עם ים מקום להשתרע בכייף, על שמיכת הים שרכשנו ב- Ale Hop, מצויידים  במטעמי שוק האוכל ובמשחקים שהבאנו מהבית. תענוג צרוף גם למבוגרים.

38

פיקניק בפארק EL RETIRO מדריד. עם האוכל הטעים שקנינו בשוק
פיקניק בפארק EL RETIRO מדריד. עם האוכל הטעים שקנינו בשוק
משחקים ונהנים. זמן איכות הכי שיש
משחקים ונהנים. זמן איכות הכי שיש

 

ולהנות ממנה. כי האוויר בה כל כך נקי שהיא מדורגת במקום השני כעיר עם הכי פחות זיהום אוויר בעולם, כי הכל כל כך נקי בזכות אהבת  המדרידאים את העיר שלהם והם מאוד מטפחים אותה, כי בכל מקום יש ככר מרשימה עם פסל בעל משמעות היסטורית, כי בכל פינת רחוב יש חבורה שמנעימה את העוברים ושבים במוסיקה קלאסית, כי הקניות שם שוות, והאוכל טעים והביחד אין שני לו.

כמה שהיא יפה בלילה. מדריד
כמה שהיא יפה בלילה. מדריד

 

 

יש שאומרים שתמיד תהיה להם פריז, אני אומרת שתמיד תהיה לי ולו מדריד.

תהנו!

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

  • אהבתם את הפוסט ומצאתם אותו יעיל ואינפורמטיבי? מעניין? אשמח לשמוע ולקרוא תגובותיכם כאן למטה.

 

 

 

תגובות

תגובות

2 מחשבות על “מדריד- לגזור ולשמור!”

  1. פנטסטי,כל זה הספקתם בארבעה ימים!? את יכולה להוציא ספרי הדרכה בחו״ל כל כך מפורט וברור וכתוב רהוט.והצילומים.באמת לשמור..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן