fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

כמה ולמה זה עולה לנו, לכם?

כמה ולמה זה עולה לנו, לכם?

12

 

בואו נדבר על כסף. כן כן. הנושא הזה שבדרך כלל לא מדברים עליו בקול רם. כי עיצוב עולה כסף ופוסט שעלה בפייסבוק הצליח להוציא ממני את הג'יני.

 

%d7%9c%d7%9c%d7%90-%d7%a9%d7%9d

 

עיצוב בית ב-3900ש"ח? מסתבר שיש חיה כזו.
שלא תבינו, אני בעד תחרות. תחרות בעיני היא מבורכת ויש מקום לכולם. אבל יש הבדל בין תחרות לבין זילות או הוזלת המקצוע. כי עיצוב הבית, שיפוץ או הלבשה הם לא רק נוצצים וזוהרים. יש מאחוריהם המון חשיבה ועבודה, המון מאחורי הקלעים שלא רואים, וזה שווה כסף.
אני לא מעצבת פנים אני מלבישת בתים. למי שההבדל ביניהם לא מדוייק לו, מוזמן לקרוא פוסט שכתבתי בנושא כאן.
ויש הבדל מאוד גדול בתמחור של השניים. אבל גם הלבשת הבית עולה כסף. ונכון שאנחנו בעידן של "עיצוב בר השגה" ומי כמוני יודעת שאני תמיד, אבל תמיד מנסה למצוא ללקוחותי פתרונות יצירתיים ולא יקרים, אבל יש הבדל בין לא יקר לזול ברמת המגוחך.
מה שרואים בסוף בתמונות הוא בית מאוד יפה וקוראים כמה הלקוחות מרוצים. מה שאתם לא רואים הוא את שעות התכנון, החיפוש אחר ההשראה, החיפוש אחר הפריט המדויק והנחשק, השרטוטים והתכנונים, המדידות ותשומת הלב לכל מה שלא נכון או עובד בבית,  שינויים על גבי שינויים, אופציות על גבי אופציות עד שאתם מרוצים, שעות הטלפונים, הווטסאפים והקילומטראז' המטורף שהרכב עושה, את מלחמות החורמה מול הספקים בכדי לתת את המחיר הטוב ביותר, את שעות הצעקות על ספקים שלא עומדים במילתם או שסחורתם אינה כפי שציפיתם, את איסוף הפריטים עבור הלקוח עם משלוח עד הבית (כולל חיוך) בשביל לחסוך ללקוח זמן, את העובדה שאנחנו חוסכות זמן וכסף בכך שאנו לוקחות לחנויות שברור לנו ששם נמצא את מבוקשינו גם ברמת התקציב ולא, לא בשביל עמלות עליהן אנו מוותרות לא מעט בכדי שללקוח יהיה מחיר משתלם, שאנחנו צובעות, תולות, משפצרות ומסדרות כדי שתרגישו הכי בבית, ובדירות קבלן את שעות העבודה מול שינויי הדיירים שמערימים קשיים על כל נקודת חשמל קטנה, את ביקורי הבית כדי לוודא שאנשי המקצוע (הצבעי, החשמלאי, ההנדי מן ועוד ועוד) עושים עבודתם נאמנה, את העובדה שמהרגע שהתחלנו עם הפרויקט אנחנו נקשרים רגשית והבית של הלקוח חשוב לנו בדיוק כמו הבית שלנו, את העובדה שתמיד, אבל תמיד ניתן הרבה יותר ממה שאנחנו כותבות בהצעת המחיר ושלא כמו פסיכולוג או עו"ד לא נפעיל סטופר ונאמר לכם זמנכם עבר, ויש עוד כל כך הרבה דברים שנעשים ונאמרים מאחורי הקלעים… ובל נשכח את העובדה שאנחנו אנשי מקצוע, חלק ממעצבי הפנים למד 4 שנים לתואר, חלקינו קורס קצר, אבל השנים הביאו איתם ניסיון רב ומקצועיות בלתי מתפשרת.
אז אנחנו מתמחרות את כל מה שלא רואים או שומעים. ושירות טוב ומקצועיות עולים כסף. זו העבודה שלנו, איתה אנחנו הולכות לישון ואיתה אנחנו קמות בבוקר. זה לא תחביב או שגעון חולף, זה המקצוע ואנחנו מקצועיות.
אז אל תדברו איתי על עיצוב בית ב-3900ש"ח. ואני פונה לא רק אליכם הקוראים או הלקוחות, הפניה הזו היא גם למעצבים ולהום סטייליסטים. בכדי שיכבדו אותנו עלינו לכבד את עצמינו ומקצועיותנו. יש גבול דק בין מחיר זול ומחיר מוזיל ומקטין שעושה נזק רב למקצוע ולאנשי המקצוע.
כן הפוסט קצת כועס, אבל עכשיו אחרי ששחררתי, נרגעתי.
מבטיחה שהפוסט הבא יהיה צבעוני ויפה ומעלה חיוך, ובטוחה שיש גם לכם מה לומר בנדון וזה המקום להשמיע קול.
ועד הפוסט הבא
שלכם באהבה,
רוית

 

 

 

תגובות

תגובות

12 מחשבות על “כמה ולמה זה עולה לנו, לכם?”

  1. אין לי מה להוסיף, כל מילה בסלע, שלא לדבר על כך שדווקא עבודות בתקציבים נמוכים מכריחות אותנו להיות מאד יצירתיות ולעבוד אף קשה יותר.

  2. רוית יקרה. כתבת את אשר על לבי וכפי הנראה על ליבותיהם של מעצבים ומעצבות רבים וטובים אחרים. תודה לך, ואשתף כדי שהקול ישמע.

  3. הי רוית, נחשפתי במקרה לפוסט הכל כך קולע הזה. חושבת שכל אחת ואחד בבואם להציע הצעה חייבים לקחת רגע ולחשוב על כל הדברים הכל כך מדוייקים שהעלית, לא לתת הצעה טלפונית כי המתעניין/ת מבקש/ת ולהגיש תמיד הצעה (המכבדת את העבודה והמקצוע המדהים והמרתק שלנו אך הטוטאלי כל כך) פנים מול פנים ולתווך ללקוח את כל אלו. תודה! חיזקת אותי מאוד.

  4. עינת רויכמן

    רוית,קצת ארוך…?
    אני מעצבת פנים והפנמתי שכמו בכל תחום גם בעיצוב פנים יש סקאלת מחירים ממעורר גיחוך בעיניי ועד אולה הגזמת.
    אני חושבת שזה לגיטימי וכנראה שיש לקוחות לכל אורך הסקאלה.
    כמו שיש חנויות ריהוט מ – עד… שאליהן אנחנו בוחרות לקחת או לא לקחת לקוחות.
    זה שבשנים האחרונות אנו עדות לכך יותר – כי יש יותר מודעות לתחום. יותר אנשים לוקחים מעצבות ומלבישות.אבל לא כולם יכולים לשלם מחיר גבוה.
    ולכן!!!!
    הדגש הוא למעצבות ולא ללקוחות – מעצבות יקרות , אפשר לדרוש הרבה הרבה יותר(לא חלילה מהמקום של לעשוק לקוחות אלא מהסיבות שרוית פרטה)אל תפחדו לדרוש מחירים בעשרות אלפים . יש קהל עצום שמעריך את העבודה וישלם. מי שלא מעריך הוא לא הקהל שלכם.
    שכר גבוה מעיד על הערכה עצמית ומיתוג .
    ולבסוף,
    רוית, חסר לי בפוסט שלך סדרי גודל של מחירים שנראים לך ראויים. אם מדברים על כסף אז צריך לדבר גם בשקלים. זו לא בושה.

    1. היי עינת, מעריכה את תגובתך.
      הסיבה שאני לא מדברת בפוסט על מחירים היא מכיוון שבהלבשה כל בית מתומחר שונה. אין לי מחירון. בבית אחד צריך לצבוע את כולו, להחליף קרמיקות ולצבוע מטבח. באחר יש ריהוט וצריך רק טקסטיל ואקססוריז, ובאחר פתרונות אחסון. ויש דירות קבלן שזקוקות להלבשה מלאה. כל בית והצרכים שלו.

להגיב על ravit ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן