fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

הבית של משפחת ליבנה- עיצוב והום סטיילינג לדירת קבלן

הבית של משפחת ליבנה- עיצוב והום סטיילינג לדירת קבלן

אני אוהבת לעצב ולהלביש דירות קבלן. זה אולי נשמע תמוה, מכיוון שזה לעתים מאתגר. להבדיל משיפוץ בית קיים, שבו אני הקובעת ומנהלת את המהלכים מול קבלן שאני מביאה לפרויקט ולוח הזמנים המאוד נח,  בדירות קבלן יש את הקבלן הקשוח, את שינויי הדיירים עם החוקים המאוד מגבילים, תהליך הבניה הוא ארוך מאוד וכרוך לרוב בעיכובים במסירת הדירה וכן הוצאות נוספות כרוכות בכל שדרוג ושינוי.

אז למה בעצם אני אוהבת? כי דירת קבלן היא כמו קנבס ריק והלקוחות ואני הם הציירים. נוצר בית יש מאין. מקירות בלבד נוצר בית על כל המשתמע מכך.

משפחת ליבנה פנו אלי במטרה שאלביש ואעצב את דירתם שהייתה בבניין שעבר תמ"א פינוי.

כשהבנתי שהם מעוניינים בשינויים מבניים וקונסטרוקטיביים, פניתי לקולגה שאני מאוד מעריכה מקצועית, מעצבת הפנים הדס פילובסקי רון, במטרה שנשתף פעולה. הדס הייתה אמונה על כל התוכניות והשינויים במבנה, בחשמל, באינסטלציה, בתאורה ועוד, ואני הייתי אחראית על העיצוב משלב בחירת הריצוף ועד תליית התמונות.

אני אוהבת שיתופי פעולה ומאוד מאמינה שבמקרה הזה 1+1 זה הרבה יותר מ-2. שתי מעצבות מפרות אחת את השניה,  ואם הדיאלוג נטול אגו וכל אחת מבינה את תפקידה בפרויקט ומאפשרת לחברתה להביא את עצמה לידי ביטוי, ההצלחה מובטחת.

בשלב הראשון הפגישות בינינו לבין בני הזוג היו סביב הנושאים המבניים. שמענו מהם מה חשוב להם- למטבח מבחינתם הייתה חשיבות רבה שכן הם משפחה שאוהבת לבשל. כמו כן לבני הזוג נער מתבגר והרצון היה לתכנן לו יחידת מתבגר נפרדת הכוללת חדר מקלחת. גם חדר שינה של ההורים עבר ממרכז הדירה לאזור חדרי השינה שם הובטחה להם פרטיות.

לאחר שאישרו את תוכניותיה של הדס יצאנו לדרך לבניית הקונספט העיצובי ולקבלת החלטות לגבי החומרים והצבעים. נפגשנו מספר פעמים. הכרתי את כל בני המשפחה. שמעתי מהם מה חשוב להם, מה אורח החיים שלהם, טעמם, צרכיהם וחלומותיהם.

הם חלמו על בית מודרני ונקי, אך יחד עם זאת חם ומזמין. הם רצו מטבח לבן ופונקציונלי ואי שיאפשר להם לאכול יחדיו באמצע השבוע, סלון שאפשר לרבוץ בו יחד מול הטלוויזיה ולארח, מרפסת מנוצלת שאפשר לשבת בה על כוס קפה בכייף וגם לארוחות קלות, הבן ביקש שאהבתו לכדורסל ולסוני פלייסטיישן תבוא לידי ביטוי בחדר, הבנות, תאומות בנות 10, כל אחת בעלת טעם שונה, האחת כפרית יותר בשונה מהקונספט העיצובי של הבית, והשניה מודרנית, אוהבת מוסיקה ואת הצבעים שחור, לבן וירוק. כאשר הבנתי שלהורים חשוב לתת לכל ילד ביטוי בחדרו, נפגשתי עם כל ילד בנפרד ויחד בנינו להם את הקונספט לחדריהם בהסכמת ובליווי ההורים.

 

וכך במשך חודשים, נפגשנו, רכשנו, קנינו, בנינו, ולאט לאט נרקם לו בית חלומותיהם.

החלל המרכזי- סלון, מטבח ופינת אוכל

את פלטת הצבעים לחלל המרכזי שאבתי מציור שתלה בביתם הזמני. ציור בעל גוונים נעימים, ציור שצייר דוד של האם, שהיא מחוברת אליו ואוהבת אותו והתלבטה אם להעביר אותו לבית החדש או לבקש מהדוד לצייר לה ציור חדש. לאור מה ששמעתי במהלך הפגישות לגבי האווירה שהם רוצים להשיג מהעיצוב, הרגשתי שהציור הוא לחלוטין נקודת פתיחה מציינת ואפשר לשאוב ממנו השראה. וכך נוצרה לה פלטת הצבעים לחלל המרכזי.

גוונים רגועים של אפור וירוק שזורים להם ברחבי החלל, כאשר עץ אלון מחמם את האווירה בנוסף לטקסטיל הרב שהם איפשרו ברצון רב לשזור בחלל הסלון.

 

הסלון מעוצב לפי אורח חייהם, הצרכים, החלומות ופלטת הצבעים והחומרים שנבנתה עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

למטבח הלבן בחרתי עבורם שיש שחור מדוקק כדי לייצר עניין ועומק, ולאי נבחר בוצ'ר אלון כדי לייצר חמימות. המדפים התלויים במטבח אפשרו להכניס סטיילינג לחלל ומקום לספרי הבישול הרבים שברשותם.

 

מטבח פונקציונלי המכיל את כל מה שהם זקוקים לו לבשל בהנאה עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

בסלון ספת מרבץ גדולה העונה בדיוק לרצון לרבוץ יחד מול הטלויזיה מצד אחד ומקום לארח מצד שני, וכתוספת מקום לאירוח הוחלט למקם בפינת הסלון כורסה מעוצבת ונוחה.

הפינה הימנית שנוצרה

בסלון אפשרה למקם פינת אוכל עגולה הנותנת מענה לארוחות משפחתיות גדולות יותר. הציור נתלה שם ברוב כבוד והדר ורואים אותו מכל מקום בחלל.

 

מבט מהפנים לחוץ. ממשיכים אחד את השני עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון
מבט לפינת האוכל ולתמונה שממנה הכל התחיל עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

המרפסת

מבחינתי המרפסת היא ההמשך הישיר של הסלון. להכניס את החוץ פנימה ולהוציא את הפנים החוצה. בכך התחושה שנוצרת היא של חלל גדול ומרווח יותר. התחלנו מבחירת ריצוף בגוון דומה לזה של הפנים, אך בכדי להבדיל ביניהם בחרתי באריחים מצוירים שנשזרו כשטיח.

התלבטנו לא מעט לגבי הריהוט במרפסת. האם שולחן אוכל וכיסאות, או בר פינתי ושולחן, כאשר לבסוף הכף הוכרעה לטובת סלון חוץ מפנק ונח המאפשר לכל בני המשפחה לשבת יחד הן לארוחות קלות והן לכוס קפה.

 

המרפסת מעוצבת ומפנקת
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

חדר שינה הורים

לאחר התכנון של  הדס והזזת חדר השינה מהחלל המרכזי לאזור חדרי השינה, התקבלה סוויטת הורים קטנה ואינטימית ולמרות גודלה כל הפונקציות הדרושות לחדר הורים קיבלו מענה עם תכנון נכון של פרטי הנגרות. מיטה מרווחת, שידות צד, חדר ארונות וחדר מקלחת.

הגוונים שנבחרו נעימים ועוטפים ברכות.

 

חדר שינה הורים המכיל את כל מה שהם זקוקים לו. מחבק ונעים
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

 

חדר שינה הורים המכיל את כל מה שהם זקוקים לו. מחבק ונעים
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

 

חדר מקלחת ההורים בגווני שחור, לבן ועץ ממשיך את הקו הנקי של הבית
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

סוויטת המתבגר

בתכנון המחודש חדר המתבגר עבר למקום בו בתוכנית המקורית מוקם המטבח עם שינויים קלים שאפשרו לתכנן מטבח מרווח במיקום החדש. בשל גודלו של החדר והרצון שיכיל את כל מה שהבן זקוק לו, הוחלט על מיטת במה עם ארגז מצעים שתוכננה בנגרות, מיטה שכזו פחות מעמיסה על החלל ויצרת תחושה של גודל ואווריריות, ארון בגדים קטן שנכנס בדיוק בנישה המיועדת לכך, שולחן כתיבה עדין וקטן ופינת ישיבה קטנה לצד המיטה המאפשרת לעוד חבר לשבת כאשר הבן מארח וכן משמשת כשידה לאחסון ספרים ומשחקים.

חדר המקלחת שלו עוצב בצבעים וחומרים המתאימים לנער מתבגר.

 

סוויטת מתבגר קטנה ומכילה את כל צרכיו ואהבותיו
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

 

חדר המקלחת שלו מעוצב כיאה למתבגר בגווני כהים שימשיכו איתו הלאה
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

חדרי הבנות

האחת ביקשה כפרי ורך, אך לאור העובדה שהדירה כולה עוצבה במראה יותר מודרני וכי ההורים רצו להמשיך את הקו בכל החדרים, הגענו יחד לפשרה על חדר כפרי לייט עם מוטיבים מאוד עדינים המאפיינים את העיצוב הכפרי. גוון פודרה עדין לקירות בשילוב אלמנטים מזהב יצרו מראה כזה שיתאים לה גם בעוד מס' שנים. גם פה תוכננה מיטת במה עם ארגז מצעים, ארון גדול ומרווח, ופינת כתיבה קטנה בכדי לא לחסום את המעבר.  בנישה בפינת החדר שילבתי מגירות קטנות בפלטת הצבעים מתוך מחשבה על העתיד בו תזדקק  לאיחסון נוסף כגון איפור וטואלטיקה.

השנייה ביקשה חדר מודרני בגווני שחור, לבן וירוק.  היות וחדרה הוא הממ"ד וקטן בגודלו, גם כאן תוכננה מיטת במה ומארון הבגדים יוצאים מדפים לכיוון שולחן העבודה כדי לאפשר מקום אחסון לספרי הקריאה והלימוד.

 

החדר הכפרי מבין השניים לבקשתה של בת ה-10
עיצוב והום סטיילינג:  רוית רוד צילום: אורית ארנון
לכל אחת מהתאומות הטאץ' האישי לה
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

 

החדר המודרני של התאומה בת ה-10. לבקשתה עיצוב מודרני בגווני שחור, לבן וירוק
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית ארנון

חדר מקלחת בנות

חדר מקלחת הבנות הוא גם שירותי האורחים וקיבל התייחסות בהתאם. מצד אחד נבחר ריצוף בגווני אפור לבן, מצד שני בתוך המקלחון אריח צבעוני המבצבץ לכל מי שמגיע לאזור האסלה ומהווה הפתעה צבעונית ונעימה. מתוכו נבחר גוון טורקיז עמוק לארון המהווה קונטרה לריצוף.

 

חדר המקלחת של התאומות שהוא גם שירותי האורחים בצבעוניות קצת אחרת והפתעה ממול האסלה:)
עיצוב והום סטיילינג: רוית רוד צילום: אורית אורנון

 

 

תמונות נוספות של הפרוייקט תוכלו למצוא כאן

במהלך חופשת הקיץ המשפחתה בילתה באיטליה היפה. כששבו שלחו לי הודע כי לחזור לביתם היה אושר עילאי.

אז אני את שלי עשיתי:)

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה

רוית

 

 

 

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן