fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

איך בוחרים צבעים לבית? פלטת צבעים

איך בוחרים צבעים לבית? פלטת צבעים

בחירת צבעים לבית היא לא עניין של מה בכך. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מצב הרוח שלנו ועל איך אנחנו מרגישים בחלל מסויים הוא צבע. תורת הצבע היא עולם ומלואו, יש מאחורי הצבעים פסיכולוגיה והעברת מסרים.
בפוסט הזה אני אנסה לעשות לכם קצת סדר בבלגאן, איך בוחרים צבעים לבית, איך לייצר פלטת צבעים הרמונית ונכונה ואיך להעביר את המסרים שאתם רוצים להעביר בבית באמצעות צבע.

תהליך עיצוב הבית הוא תהליך שיש לו התחלה וסוף מאוד ברורים.

ההתחלה היא השראה. ואודותיה כתבתי ארוכות בפוסט ספיציפי שתוכלו לקרוא כאן.

השלב הבא לאחר מציאת ההשראה הוא צבע. צבע הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבית. כל פריט ורהיט שאנחנו מכניסים לבית יש בו צבע.

על הפסיכולוגיה שמאחורי הצבע ועל תפקידי הצבע כתבתי ארוכות בפוסט מיוחד שתמצאו כאן.

אבל השאלה הנשאלת היא איך בוחרים צבעים לבית, ואיך מייצרים הרמוניה צבעונית לבית. התשובה נעוצה קודם כל בהבנת הסגנון העיצובי אותו אתם רוצים להכניס לביתכם. לכל סגנון עיצובי יש מערכת צבעים המאפיינת אותו.

הבחירה בצבע אינה אקראית. שילובי הצבעים מגיעים לאחר מחשבה. חדר שינה שנצבע בגוון ירוק עמוק. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

סקירה קצרה ומהירה של סגנונות עיצוב וצבעוניות

יש מס' מצומצם של סגנונות עיצוב המאפיינים את מה שקורה בעולם העיצוב של היום. לכל סגנון עיצובי סקלת צבעים המאפיינת אותו והיא הבסיס להמשך בחירת הצבעים.

  1. סגנון עיצוב מינימליסטי- סגנון נקי השואף למינימום קישוטיות ומאופיין בגיאומטריה פשוטה ונקיה. בסיס הצבעוניות מושתת על אפור-שחור-לבן, ומעט מאוד צבעים נוספים יכנסו לתמונה.
סיגנון עיצוב מינימליסטי. עיצוב: ארז חייט

2. סגנון עיצוב מודרני– הוא ההמשך והפיתוח של סגנון העיצוב המינימליסטי. להבדיל ממנו, לבסיס הצבעים יתווספו צבעים נוספים- לרוב עמוקים, והוא מחבק סטיילינג, טקסטיל ואקססוריז בקווים ישרים ובמינונים.

סגנון עיצוב מודרני בסלון ופלטת צבעים מתאימה. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

3. סגנון עיצוב כפרי– סגנון עיצוב השואב השראה מכפרים באירופה כגון צרפת ואנגליה, וכן מסגנון העיצוב האמריקאי הכפרי. 

סגנון שיש בו בעיקר חומרים טבעיים, הרבה עץ, קווים מעוגלים, חריטות, צבעוניות השואבת השראה מהטבע כשהבסיס הוא שמנתי, ונוספת עליה צבעוניות רכה ופסטלית. עושר בטקסטיל ופרטי סטיילינג.  

סגנון עיצוב כפרי ופלטת צבעים המתאימה לו. עיצוב: הבית של עידה

4. סגנון עיצוב סקנדינבי– סגנון אהוב מאוד ופופולרי מאוד. ארצות סקנדינביה הן ארצות קרות בהן שעות השמש ספורות. הסגנון מאופיין בגיאומטריה מופשטת, במעטפת לבנה בכדי להעצים את מעט האור הטבעי,  בפשטות ומינימליזם יחד עם עושר בטקסטיל בכדי לחמם. הבסיס הוא שחור ולבן, שימוש רב בעץ בעיקר בהיר, ועליו מולבשת צבעוניות בגוונים עמוקים. טיפוגרפיה ופרינטים גיאומטריים מינימליסטיים מאפיינים אף הם את הסגנון.

סגנון עיצוב סקנדינבי ופלטת צבעים

5. סגנון עיצוב בוהושיק– עיקר מהות הסגנון היא נוחות ואגביות. שימוש נרחב בחומרים טבעיים קלועים כקש וראטן. מוצרים בעבודת יד, מקרמה ורקמות. שימוש רב בצמחיה ובהכנסת הטבע הביתה. הרקע יכול להיות נקי ומודרני והאקססוריז הם שנותנים את הטון. צבעוניות חמה ועמוקה- ורודים עמוקים, חמרה על גווניה, טבעיים וירוק מהטבע.

סגנון עיצוב בוהמייני. עיצוב: דיאנה זוהרעיצוב:

ויש עוד מס' סגנונות עיצוב כגון טבעי, תעשייתי, רטרו, וינטג' וכו'.

אחרי שהבנתם מה הסגנון העיצובי שתרצו לביתכם והבנתם מה פלטת הצבעים המאפיינת אותו, חישבו עם עצמכם אילו צבעים עושים לכם נעים. 

מזמינה אתכם להכנס לפינטרסט ולחפש פלטות צבעים לפי סגנונות עיצוב. תמצאו שם אין ספור פלטות ובטוחה שתמצאו שם את זו שמדברת אליכם. הבינו גם מה המשמעות הפסיכולוגית של הצבעים שבחרתם וודאו שהיא מתאימה לכם.

חלוקת הצבעים הנבחרים בחלל

בשלב הבא יהיה עליכם להחליט כיצד לחלק את הצבעים בחלל. החלל מורכב מהמעטפת- רצפה, קירות וריהוט גדול כגון ארונות קיר, מטבח וכו', מהרהיטים העיקריים, מהריהוט המשלים, הטקסטיל והאקססוריז. 

המעטפת מרכיבה כ-60% מהצבעוניות בחלל. רצפה אפורה, קירות בלבן שבור, מטבח בגוון שחור/אפור/לבן…. ומפה אתם מתחילים לחלק את שאר הצבעים תוך תשומת לב שכל צבע שבחרתם לחלל, עליו לחזור לפחות עוד פעם אחת. כך שאם הספה שבחרתם היא בכחול עמוק, תחשבו על  עוד מקום לשלב אותו. אפשר בשטיח, בתמונה על הקיר, באקססוריז. 

אם הכורסה שבחרתם היא בגוון חמרה, וודאו שהגוון חוזר שוב. בכריות שעל הספה למשל. וכך הלאה, כל צבע מוצא את מקומו תוך תשומת לב לכך שיחזור על עצמו ולא יהיה בודד וזר.

כל גוון חוזר על עצמו באזורים שונים בחלל. עיצוב: רוית רוד צילום: אבי קבלו

בחירת וחלוקת צבעים נכונה דורשת מיומנות וחשיבה מעמיקה. היא מיטבית כאשר יש מאחוריה שנות ניסיון, הבנת משמעויות הצבע, האקלים, כמות האור הטבעי, השפעות טרנדים ועוד.

יחד עם זאת, גם אתם יכולים בהחלט להצליח. הסוד טמון בחלוקה נכונה וחזרתיות.

וכמובן שאני פה לכל שאלה.

אהבתם את הפוסט? מצאתם שהוא הועיל לכם? אשמח אם תכתבו לי.

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

4 מחשבות על “איך בוחרים צבעים לבית? פלטת צבעים”

  1. לילך ויזמן

    תודה רבה לך רוית שאת חולקת מהידע והנסיון שלך זה תמיד תורם אין עלייך ❤️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן