fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

עם או בלי ילדים, סמנו את דנמרק כיעד חובה!

עם או בלי ילדים, סמנו את דנמרק כיעד חובה!

הרבה גבות הורמו לנוכח היעד שבחרתי לנו השנה כיעד לחופשה המשפחתית. בעיקר מצד הילדודס.

"אז מה בכלל יש לעשות שם? ולמה בחרת לנו את המקום הזה? ואם לא נאהב? למה דנמרק?????" שבועיים של חפירות טרום הטיסה ואני כממתיקת סוד מחייכת אליהם ועונה שיחזרו אלי כשנהיה במטוס בחזרה לארץ ויגידו לי הם למה דנמרק. והם חזרו אלי, בשתיקה מחוייכת שלא הותירה ספק ששוב הצלחתי במשימה.

אז למה בחרתי בדנמרק? כי עשינו את כל טיולי הכוכב האירופאיים המתבקשים -היער השחור, הולנד, נורמנדי, אגם גארדה, אוסטריה, ברצלונה וקוסטה בראווה, כי אני מחפשת יעדים עם מזג אוויר רחוק מהים תיכוני ושוויץ הוכיחה עצמה בענק בשנה שעברה, כי אני מחפשת יעדים שהם קצת פחות מתויירים בשלהי אוגוסט, לא קרובים מדי ולא רחוקים מדי, כי כרגע אנחנו לא במקום של להרחיק לארה"ב או תאילנד הנחשקות (שגם אליהן עוד נגיע אני בטוחה), כי אני מחפשת לחדש גם לעצמי.

 

בית דני טיפוסי באזור האיים

בחירת היעד

אז התיישבתי לחפש כמו שאני עושה בכל שנה בסביבות אפריל, ואני חופרת ברשת ומעמיקה עד שקופץ לי מאמר שמדליק אצלי את הניצוץ. לא מחפשת המלצות, לא שואלת או מתייעצת, פשוט סומכת על האינטואיציה שלי. והפעם היה זה מאמר על דנמרק. ומיד שלחתי לראש השבט עם המשפט הבא: "תפור עלינו". והוא זרם. וכך נפל הפור וסימנתי וי על השלב הראשון- בחירת היעד.

פנינו לאן

יופי. יש לנו ארץ לנסוע אליה. ועכשיו השאלה מה נעשה שם. אז היה ברור שננחת בקופנהגן ונבלה שם יומיים-שלושה, והיא מאוד מסבירת פנים לילדים. מספיק לכתוב בגוגל קופנהגן עם ילדים ועשרות אפשרויות קופצות. מסמנת את מה שנראה לי מתאים לנו ומעבירה לקובץ וורד.

ומה עוד יש לעשות במדינה הזו? חוזרת למאמר הראשון שהדליק אותי ומבינה שיש עוד הרבה. זוהי מדינה של איים. כולה עטופה במים. לאן שלא מפנים את הראש יש ים או אגם או נהר. ויש שניים שיש בהם כפר נופש. מעולה! נופש מתאים לי. ואיזה אבחר מבין השניים? את הקרוב יותר לקופנהגן כדי לא לבזבז זמן יקר בנסיעות ארוכות. פשוט ככה, בלי להרחיב או להתעמק נבחר כפר הנופש ללנדיה רודבי,  שנמצא באיים הדרומיים של דנמרק ואיזו בחירה מושלמת זו היתה.

וכך השלב השני הוכתר בהצלחה. שני לוקיישנים שיכסו לנו את תשעת הימים.

טיסות

יש רק חברה אחת שטסה ישיר לקופנהגן , נורוויג'ן איירליינס, והיא יוצאת מישראל רק פעם בשבוע. לא מתאים. טלפון לסוכנת שתתפור לי את טיסת הקונקשיין הכי קצרה שיש. ויש. מישראל לוינה ומוינה לקופנהגן עם עצירה של שעה וחצי. בחזור, קופנהגן ורשה, ורשה תל אביב עם עצירה של שעה וחצי. מושלם. לא ארוך מדי, אל על סידרה לי את כל מה שהיינו צריכים לטוס בשלום.

בית מלון

אני כבר מנוסה כל כך בבחירת בתי מלון התפורים למידותינו שאני עושה את זה בעיניים עצומות. בוקינג הוא החבר הכי טוב שלי וגם הפעם איתרתי מלון מצויין שכשהגענו התברר לנו שממוקם מעבר לכביש מגני טיבולי וחמש דק' הליכה מהרחוב הראשי הידוע של העיר. המלון קופנהגן פלאזה. 4 כוכבים, שני חדרים לנו ולילדים, מרפסת קטנה שתכניס לחדר אוויר קריר וצלול. מושלם.

רכב

בכל הנסיעות שלנו אני מזמינה רכב ב-RENT DIRECT , אלא שהפעם לא מצאתי את מבוקשי (רכב מרווח עם בגאז' גדול זה מאסט!).  פניתי לסוכנת שתמצא לי רכב. והיא מצאה במחיר ממש טוב ב- EUROPECAR. סגרתי. איסוף 2 דק' מהמלון במרכז העיר, החזרה בשדה התעופה. עוד וי בדרך לחופשה.

 

חיכיתי בכיליון עיניים לעיצוב דני. ולא התאכזבתי

נימה קצת אישית

טיפ חשוב חשוב חשוב! בטיסות קונקשן יש סיכוי שמזוודה אחת או שתיים ואפילו שלוש לא יגיעו ליעד. וזו היתה אריזה לא פשוטה. 5 נפשות, מזג אוויר מאוד הפכפך הנע בין סתיו לחורף ישראלי לשמש מבצבצת. אחרי שהוצאתי את כל הארונות ורוקנתי אותם מתכולתם, בחרתי לכולנו את הפריטים ליומיים הראשונים ובאריזת לוליינית הצלחתי לדחוף את כל מה שאנחנו צריכים לשני טרולים קטנים שיעלו איתנו לטיסה למקרה שנתקע בלי מזוודה. זו הייתה אחת ההחלטות הכי טובות שקיבלתי, כי אכן מזוודה אחת נשארה לה בוינה, אבל היה לנו כל מה שהיינו צריכים איתנו.

הסוד לטיול משפחתי מוצלח בעיני הוא לקחת בחשבון את כל אחד מבני המשפחה בתכנון. את גילו, את מה הוא אוהב לעשות, ובכלל, להבין את אופי המשפחה היטב. מה מעצבן, מה מעכב, מה עושה טוב ומה פחות מתאים. את הידע הזה רוכשים במהלך השנים ומסיקים מסקנות מנסיעות קודמות.

ועוד דבר חשוב- ליסוע רק המשפחה שלנו. נכון שכייף עם חברים, כייף גם עם המשפחה המורחבת, אבל במירוץ החיים המטורף בו כשהם גדלים כל אחד מתפזר לכיוון אחר, אין כמו ריכוז של כמה ימים רק אנחנו יחד. להנות אחד מהשני, להיות מכוונים אחד לשני, לצבור חוויות שהן רק שלנו. בעבר הלבד קצת הלחיץ אותי. הייתי חייבת ליסוע עם חברים כדי שלא ישמעמם. עם השנים גיליתי את נפלאות המשפחה המצומצמת לבד, את הביחד הנפלא, את העובדה שממש לא משעמם לנו אחד עם השני להפך, פתאום הם משחקים יחד למרות הפרש הגילאים, אנחנו מכוונים לגמרי אליהם ולא עסוקים בלהיות עם חברים. נדיר.

אנחנו משפחה איטית. זה המכנה המשותף של כולנו. קמים מאוחר יחסית, צריכים את השקט שלנו בבוקר, לא ממהרים.

לא הייתי כזו בעבר. הייתי חייבת לסמן וי על הכל. לטרוף, לבלוע, לכבוש עוד יעד, לראות עוד נוף. למדתי שזה מלחיץ, שבמקום להנות אני במירוץ אחרי הזנב של עצמי, שאני גורמת לכולם לאי שקט, שהם לא זקוקים לזה כמוני, ובכדי שכולנו נהנה אני צריכה לשחרר. ועוד דבר, להיות פחות מתוכננת ויותר זורמת. אם בעבר הייתי מכינה לו"ז מדוייק לכל יום ויום, בשנתיים האחרונות אני מביאה רשימה של כל מה שיש לעשות, ובכל ערב בזמן ארוחת הערב אני מקריאה לכולם ואנחנו מחליטים יחד מה בא לנו לעשות ביום למחרת. ויש מקום לגמישות ולשינויים, ולהחלטה שונה בבוקר בעיקבות משהו שראינו בדרך או מישהו שינה את דעתו. אתם לא מבינים כמה שזה משחרר ומהנה. כולם חלק מקבלת ההחלטות, הכל נעשה בנחת, הכל זורם. תענוג. ולא, ממש לא נורא אם לא הספקנו. להנות מהביחד זה מה שהכי חשוב.

אז מה עושים בדנמרק- רשימת מכולת ורשמים

דנמרק היא מדינה קצת אחרת ממדינות אירופה הקלאסיות. ראשית, הכל נסגר שם יחסית מוקדם. מסעדות ב- 22:00, חנויות כבר ב-18:00-19:00. יש לה קצב משלה. נדמה שמחוץ לעיר כולם חיים במעין שלווה פסטורלית ושקט. מאוד שקט. הכל ירוק, לכל אחד דשא משלו והוא כל כך מטופח שהמשפט "הדשא של השכן ירוק יותר" הוא כל כך נכון. והיא יקרה. וזה חשוב לדעת. האוכל שם הוא בגדר שחיתות מבחינת מחירים. והקניות ממש לא אטרקטיביות. זה ממש לא היעד לשופינג.

רק העיצוב, הו העיצוב, מרטיט לבב, פינטרסט במלוא הדרו, עיצוב סקנדינבי במיטבו. ואני רק טעמתי על קצה המזלג כי בכל זאת זו חופשה משפחתית ולא מסע עיצוב.

אז מה היה לנו?

בקופנהגן– טיילנו ברחוב הראשי STROGET. מהמלון אליו עברנו בכיכר העיריה המרשימה וזכינו לראות את מצעד הגאווה הדני.

הרחוב הוא אחד מהארוכים באירופה ומחולק לשניים, החלק הזול עם מותגים פחות מוכרים ובהמשך לכיוון NYHAVN מותגים מוכרים ויקרים.

ביקרנו במוזיאון REPLEY'S BELIEVE IT OR NOT, המציג את האנשים והדברים המוזרים ביותר בעולם. מצחיק ומהנה.

Nyhavn הצבעונית והיפה

 

טיילנו ב- NYHAVN השכונה הצבעונית והכי מצולמת בדנמרק, השוקקת חיים ומלאה מסעדות ובתי קפה.

אם נפל בחלקכם יום שימשי, זה המקום לשבת על גדות הנהר וללקק גלידה מעולה של GELATO RAJISSIMO ב- NYHAVN 19. אני אכלתי שם את הצ'ורוס הכי טעימים שיצא לי לאכול. את גביעי הגלידה הם מייצרים במקום! וממליצה על גלידת הנוטלה שפשוט התמוגגנו ממנה.

שטנו בתעלות קופנהגן. מומלץ בחום. יש מס' נקודות יציאה, אנחנו יצאנו מהמרכז לכיוון פסל בת הים הקטנה וחזרה. השייט מהנה ביותר, עובר תחת גשרים יפיפיים, עוברים בשכונות מגורים מקסימות ורואים את העיר מזווית קצת אחרת. בזמן השיט צדה עינינו שוק אוכל צעיר ומדליק. אחרי השיט צעדנו אליו והוא התגלה כססגוני, מיוחד וטעים להפליא. שם השוק PAPIROEN.

 

מבט על העיר מהשיט
שוק האוכל מגניב לגמרי
שוק האוכל

גני טיבולי הם מן היפים שיצא לנו לראות. אמנם המקום לא גדול במיוחד אך יש בו די מתקנים לקטנים ולגדולים. בשעות הערב האורות נדלקים והמקום נראה כמו קסם. מומלץ לבילוי של כמה שעות.

 

קצת לפני השקיעה, הצצה לגני טיבולי

 

פסל בת הים הקטנה. מהומה רבה על לא דבר

ביקרנו במוזיאון ספר השיאים של גינס. בדומה לקודם, מציג את השיאנים של השנים האחרונות. חביב ביותר. OSTERGADE 16.

 

ספר השיאים של גינס. מומלץ

 

האיים הדרומיים-רודבי

כפר הנופש הנבחר ללנדיה רודבי היה מ ד ה י ם!!!! הוא עצום בגודלו ומכיל מאות יחידות נופש. אני מתארת לעצמי שבשיא העונה (תחילת אוגוסט) המקום עמוס, לכן דווקא סוף אוגוסט התבררה כתקופה מצויינת בה כפר הנופש כמעט ריק וכך אפשר להנות ממנו על הצד הטוב ביותר.

בית נופש אדום על רקע הירוק, מאובזר ברמות של הבית שלנו, כל הציוד הנדרש- יש. חשוב לדעת שהמחיר כולל לינה בלבד וכניסה לפארק המים הנמצא במרכז. יש להזמין מצעים בתוספת תשלום ומראש בזמן ההזמנה. כל שאר האטרקציות בכפר הן בתשלום נוסף והן רבות: באולינג, החלקה על הקרח, מיני גולף, חדר כושר, אולם קולנוע 3D, דיג, רכיבה על סוסים, מספר סוגי מסעדות, חנות עיצוב, סופרמרקט גדול ועוד ועוד. פארק המים הוא האטרקציה המרכזית. הוא גדול, חלקו מקורה חלקו פתוח, מגלשות מים אקסטרימיות וגם לקטנים. מושלם.

 

בקתת הנופש שלנו ברודבי
הנוף מהבקתה. ככה להתעורר כל בוקר

החלטנו לבלות את היום הראשון שלנו שם בכפר הנופש. החלטה שהתגלתה כמעולה, כיוון שפארק המים נסגר כבר ב-19:00 כך שלרוב לא מספיקים להגיע אליו לאחר יום טיול. עברנו וחווינו את כל מה שיש לכפר להציע עד רגע הסגירה.

יום שני באזור צוקי מון– אתר חובה למטיילים ואוהבי הטבע. הילדים הכתירו את המקום כמלך הטיול.

זהו אתר שנכנס לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. בחרנו במסלול בן 4 ק"מ המתחיל במרכז הגאולוגי, ממנו נכנסים לתוך יער עבות הנמצא על הצוקים. מדי פעם הנוף המרהיב של הים הבלטי מציץ מבעד לעצים. בסוף המסלול ירידה של כ-500 מדרגות לים. אי אפשר לתאר את העוצמות במילים. אבני שיש שחורות, צוקים לבנים עם צמרות עצים מעלינו, הים מימיננו ופנינו לכיוון המדרגות הבאות לעליה חזרה למרכז הגיאולוגי. גשם שוטף החל לרדת ואנחנו נהנים ונוטפים. בעליה חזרה יצאה קשת בענן מתוך הים. אמרתי כבר עוצמות?

מבחינתי זהו אתר חובה למבקרים באזור.

צוקי מון מבט מלמעלה
הים מציץ מבין העצים
המשפחה המטיילת-דנמרק

 

מלמטה
וככה זה נראה מלמטה

 

אבני שיש מרהיבות
רטובים ומרוצים
ולסיום הקשת המרהיבה

 

ספרנו 496 מדרגות

ביומינו השלישי בחרנו במריאליסט– עיירת חוף קסומה, שחופה מוכתר כחוף היפה ביותר בדנמרק. שכרנו אופניים ודיוושנו כמה שעות להנאתנו לאורך השבילים, סקרנו את העיירה כולה, ירדנו לחוף הים היפיפה. משם נסענו לנקודה הדרומית ביותר בסקנדינביה GEDSER ODDE. טבע במיטבו.

 

במריאליסט

 

לדעתי זו התמונה היפה ביותר שצילמתי בטיול
חוף מרהיב
ריק מאדם, תענוג
אחת מהנקודות הדרומיות בסקנדינביה
GEDSER ODDE
מרגישה על גג העולם בנקודה הדרומית בסקנדינביה

היום הרביעי היה מאכזב והבחירות התבררו כלא מוצלחות. אפשר לוותר על העיירה MARIBO שמרעיפים עליה שבחים בכתבות השונות, היא לגמרי לא מעניינת ושוממת, ואפשר גם לוותר על מרכז ימי הביניים MIDDELALDER CENTER, שדווקא נשמע מבטיח אך מתאים יותר למשפחות עם ילדים קטנים. החלטנו לא לנסות יעד שלישי מפאת השעה, ומלימון לימונדה חזרנו לכפר הנופש לבלות עוד כמה שעות בפארק המים.

יש שם עוד המון מה לעשות שלא עשינו- לא ביקרנו בספארי או בממלכת התנינים, לא שטנו בספינה ויקינגית במימי הפיורד, לא ביקרנו בגן השעשועים באקן שכתוב כי הוא עוד יותר משובח מטיבולי. אבל לא חזרנו עם תחושה של החמצה, להפך, עם תחושה של סיפוק והנאה מרובה מטיול משפחתי מגוון ומעניין, מגבש ומחבר, צובר חוויות שיחרטו בזיכרון ובלב.

ומה עם עיצוב?

בקופנהגן יש אינסוף חנויות עיצוב שוות, אבל לצערי הזמן לא איפשר.

מה שכן הספקתי הן חנויות קטנות בעיירות השונות כולל חנות יפיפיה בכפר הנופש, ואת HAY הידועה שבקרוב נראה אותה כאן בארץ באיקאה. ללא ספק, העיצוב הסקנדינבי והחנויות הן מן היפות שראיתי. מאחלת לעצמי לשוב לקופנהגן לטיול שכולו השראה ועיצוב.

החנות ATRIUM בקופנהגן

 

ATRIUM

 

ATRIUM

 

HAY קופנהגן

 

HAY קופנהגן

 

HAY קופנהגן

 

HAY קופנהגן
גופי תאורה של LE KLINT קופנהגן

 

LE KLINT

 

TANTE KARLA בית קפה קסום במריאליסט ובתוכו חנות עיצוב מתוקה

 

החנות בכפר הנופש

 

ללא ספק ארצות סקנדינביה הן יעד מאוד אטרקטיבי. אם היינו יכולים להאריך את החופשה, הייתי בוחרת להמשיך לשבדיה ונורווגיה עליהן שמעתי כי הן מרהיבות לא פחות.

אין ספק שאשמח לשוב לקופנהגן להכיר אותה קצת יותר ולתהות על קנקנה. פוטנציאל יש. עכשיו צריך לממש.

מקווה שנהניתם מהמסע.

ועד הפוסט הבא,

שלכם באהבה

רוית

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן