fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

עיצוב משנה חיים

עיצוב משנה חיים

לפני שנתיים עמדתי על במת מרכז התרבות בשהם להרצאת טד על עיצוב משנה חיים.

התקופה בה אנחנו נמצאים היא תקופה של שינויים, שינויים בהרגלים, באורח החיים, בקצב, בהתבוננות שלנו על דברים, השינוי מתחולל כמעט בכל תחום.

כמה סימבולי מבחינתי שההרצאה הזו צצה לה בזכרונות בפייסבוק שלי. היא כל כך רלוונטית למציאות.

עיצוב בהחלט יכול לשנות את החיים, ובטח בתקופה בה אנחנו נמצאים בבית, חשוב מאוד שנעשה לביתינו ונהפוך את סביבת המגורים שלנו לנעימה. 

משתפת אתכם בתוכן ההרצאה, בתקווה שתתחברו ותמצאו את השקט והשלווה בביתכם.

רגשות העולים לשמע המילה בית. Elizabeth Sheehan

דמיינו לעצמכם בית. בית קטן וצנוע, גג רעפים, מוקף בדשא ירוק, עצים וציוץ ציפורים. ובתוך הבית פינה קטנה עם קמין עצים שמפיץ חום נעים. דמיינו את עצמכם בתוך הבית, יושבים בפינה הזו מכורבלים בשמיכה מלטפת וכוס תה בידכם. מה אתם מרגישים. שייכים? נעים? חמים?

המילה בית טומנת בחובה תחושות ורגשות רבים.

 

הרבה אנשים שאני פוגשת בדרכי המקצועית אומרים לי שהם רוצים להרגיש בבית, שהם לא מרגישים שהבית שלהם מייצג אותם, שהוא לא נח להם, שחסר להם, שהוא לא מתאים להם.

 

כשאני נכנסת לבתים זה כמעט תמיד כרוך בהתנצלות על הבלגאן, על הרהיטים שהתיישנו, שהעוזרת הבריזה….

מה בעצם גורם לנו להרגיש או לא להרגיש בבית?  יכולות להיות לכך המון סיבות.

המיקום שלו, השכנים (ותאמינו לי שאני יכולה לכתוב ספר על סיפורי שכנים. לא סתם קיים המשפט טוב שכן קרוב מאח רחוק),  העובדה שהוא מעוצב כקופי פייסט של עיצוב אחר שראינו אבל הוא לא מייצג אותנו, תכנון לא נכון, המקום האישי שאנו נמצאים בו בחיים ועוד ועד. מה שמשותף להכל הן תחושות ורגשות שמתעוררים בנו כשאנחנו שוהים במקום מסויים.

 

 

הצהוב מייצג את כל טווח האנרגיות הרגשיות ובעיקר שמחה ושפע. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית אלפסי

בעולם העיצוב יש כל מיני מרכיבים שמשפיעים על התחושות והרגשות שלנו:

צבע– 

לצבע ידועה השפעה ניכרת על מצב הרוח שלנו. כתבתי פוסט שלם על צבע, תוכלו לקרוא כאן.

יש תורה שלמה העוסקת בצבע ובשילובי צבעים נכונים, לכל אחד ואחת מאיתנו יש צבעים שאנחנו מתחברים אליו יותר ופחות, יש מחקרים שלמים על הקשר בין צבע לקשב וריכוז, לאנשים הסובלים מהפרעת קשב מומלץ לחיות בסביבה עם צבעים שקטים ורגועים, ללא דוגמאות או טקסטורות מרצדות… וחדרי הילדים- הילדים של היום משופעים וחיים בעולם מוצף. צעצועים, גאדג'טים, סוני, ווי XBOX אייפוד אייפד….. ואנחנו רוצים אותם שלווים, רגועים ונינוחים. גם להם לא מומלץ לצבוע בצבעים חזקים ודומיננטיים אלא בצבעים עוטפים רכים ומלטפים.

כל עולם הפרסום נשען על צבע ובאמצעות צבע מעביר מסרים- למשל הגוון הירוק מתחבר עם מוצרים הקשורים לבריאות, צמיחה והתחדשות. והמון חברות העוסקות בתחום זה משתמשות בו.

הירוק מזוהה עם טבע ובריאות ומעניק לחלל תחושת ניקיון. עיצוב רוית רוד צילום:אורית ארנון
חדרי הילדים צריכים להיות רכים ועוטפים ושימוש בצבע במינונים נמוכים. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית ארנון

את הצבעים אנחנו רואים באמצעות האור– 

אור ותאורה הם מרכיב חשוב באיך שאנחנו מרגישים במקום מסויים. 

מכירים את התחושה שמתעוררת כשאנחנו נכנסים לבית מואר בתאורת פלורסנט קרה ונקודתית? כמה האווירה חשוכה וקודרת.  אנחנו מחפשים דירות עם הרבה חלונות, אנחנו מדינה שטופת שמש ואוהבי אור ויחד עם זאת חיים לעיתים בבתים שאינם מוארים נכון ומשנים את כל האווירה בבית.

עיצוב לחלוטין משפיע על האווירה ועל מצב הרוח.

עם השנים למדתי, שלעיצוב ולתהליך העיצוב יכולות להיות השפעות הרבה יותר משמעותיות מאשר על מצב הרוח שלנו.

זה מתאפשר כאשר אנחנו מכוונים או מכוונים אותנו לצרכים שלנו, כאשר מי שמלווה אותנו בדרך לבית המעוצב מבין אותנו ואת אורח החיים שלנו, כאשר מי שמלווה אותנו אמפטי, מבין שזה תהליך שכרוכים בו רגשות, כספים, זוגיות והורות, כאשר אנחנו מקשיבים לבטן ולא מסתכלים על הדשא של השכן.

לפני 4 שנים פנה אלי זוג בשנות ה-30 לחייו בבקשה שאלביש את דירתם החדשה. הם עברו מגבעתיים לרחובות משיקולים כלכליים ומשיקולי קרבה להורים.

כשאני נפגשת לראשונה עם אנשים, אני רוצה לשמוע את הסיפור שלהם, מה מניע אותם, מה החלום, אורח החיים, מה נקודות התורפה בבית הקיים, אני מחפת השראה- מה מדליק אצלם את הניצוץ.

פה היה סיפור שונה מכל מה שהכרתי.

עיצוב נכון הוא עיצוב שלוקח בחשבון לא רק את ההווה אלא גם את העתיד. הבנתי מבין השורות שאין להם ילדים, וכמובן ששאלתי אם יש כוונה להביא ילדם בעתיד, כדי לדעת כיצד לתכנן את החדרים השונים.

הם שיתפו אותי כי הם מנסים להיכנס להריון כבר 8 שנים ללא הצלחה, וכי הם מבקשים לתכנן חדר שיהיה חדר עבודה עם אופציה לחדר ילדים בעתיד.

אני לא מנטורית, ולא רוחנית בצורה יוצאת דופן, אבל אני בהחלט מאמינה שכשאנחנו מכוונים למשהו, כשההתנהגות שלנו מכוונת להגיע למקום מסויים, יש סיכוי רב שנגיע. לכן הצעתי לחלק את החדר שהיה גדול דיו לשתי פונקציות. שיהיה חדר אחד שמיועד לילד בלבד ולא חדר עבודה שאולי בעתיד יהפך ל…… הם זרמו.

הם התחילו לארח לאחר שנכנסו לדירה. עיצוב: רוית רוד צילום: אורית ארנון

התהליך איתם  היה כזה שטרם חוויתי והציב בפני אתגרים. המקום הרגשי שהאישה היתה בו באותה תקופה לא אפשר לה לקבל החלטות.

עמדנו בחנות קרמיקה בכדי לבחור ריצופים וחיפויים לאמבטיה בהתאם לקבלת ההחלטות שקיבלנו טרם היציאה לקניות, ומשהו שם במקום בו הייתה צריכה להחליט גרם לה לפרוץ בבכי של תסכול. היא לא הצליחה לקבל החלטה וגם לא היתה מסוגלת להקשיב.

לא צריך להיות במקום רגשי כזה בכדי לא להיות מסוגל לקבל החלטות בכל הנוגע לעיצוב הבית. השפע הקיים בשוק, החשיפה הגדולה שלנו לעיצוב במדיה גורמים להצפה ולבלבול. כשאנחנו ממוקדים בעצמינו, במה נכון לנו, בתחושות הבטן שלנו, כשאנחנו עוברים תהליך שהוא לא להעתיק משהו יפה אלא לשאוב ממנו השראה ולבנות משהו שהוא נכון לנו, אז קל יותר להתמקד.

זזתי הצידה, נתתי להם להיות במקום שלהם. הצעתי להם כי נעצור להיום, ניקח אוויר, ונחזור.

הם קיבלו את ההצעה בברכה.

בערב שלחתי להם הודעה שסיכמה את כל מה שהם אמרו לי בפגישה הראשונה על איך הם רוצים את הבית שלהם, שלחתי להם שוב את החומרים שאספנו, את הצבעים שקיבלנו עליהם החלטה, מיקדתי אותם, החזרתי אותם למקום הרגשי של הבית.

כעבור כמה ימים שבנו לחנות הקרמיקה והזמנו כל מה שצריך.

לא אלאה אתכם בכל תהליך השיפוץ שהיה כרוך בלא מעט עוגמות נפש ומלא בעיות שהתגלו בשטח, כשהכל הסתיים הם נכנסו לגור בביתם. הם היו מרוצים והרגישו שזה בית עבורם. כעבור 3 חודשים קיבלתי הודעה שהיא בהריון. כעבור 8 חודשים נוספים קיבלתי תמונה של התינוקת המתוקה שלהם. משהו בה השתחרר. היא הגיעה הביתה.

וזה מה שהם כתבו לי: … "עזרת לנו לקבל החלטות שמתאימות לחזון שלנו. לכל אורך הדרך המלצת לנו על הכיוונים העיצוביים שנראו לך כמתאימים ביותר אך יחד עם זאת דאגת להקשיב לנו, להתלבטויות שלנו וגם למשברים ולחרטות שלנו עד שהגענו למשהו שהיינו שלמים איתו. הפכת תהליך שיכל להיות קשה ומתיש להרבה יותר נעים ומוצלח שבסופו קיבלנו בית שהוא ממש אנחנו. ועם הבית קיבלנו מתנה נוספת לה ייחלנו שנים רבות ואנחנו בטוחים כי העובדה שהגענו למנוחה ולנחלה היא חלק מהתהליך שעברנו".

עיצוב או תהליך עיצוב לחלוטין משנה חיים.

בזכות העיצוב הוא מזמין חברים לחדר. עיצוב: רוית רוד. צילום: אורית ארנון

אבל אנחנו ממש לא חייבים ללכת לקיצון.

בדרכי המקצועית פגשתי  במשפחה ששקלה לעבור דירה. 

הגעתי לפגישה והם שיתפו אותי בהתלבטות האם לעבור או להישאר. ההתלבטות נבעה מהעובדה שהם לא אהבו את הבית שלהם יותר, ורצו לבדוק האם ניתן להפוך אותו לבית שהם יאהבו ושידבר אליהם.

שאלתי המון שאלות. זה מה שאני תמיד עושה בתחילת התהליך. 

מהתשובות שלהם היה לי ברור שהם צריכים להישאר בדירה הזו מסיבות שונות.

עברנו תהליך, בנינו קונספט חדש, טיפלנו בכל הנקודות הכואבות, והם יצאו מהבית לחודש כדי שהעבודות בדירה יוכלו להתבצע על הצד הטוב ביותר.

כשסיימנו הם אמרו לי משפט אחד שנחרט לי היטב: "גרמת לנו להתאהב בבית שלנו מחדש."

הם התאהבו בבית מחדש הודות לכך שהוא מייצג אותם ואת טעמם האישי. וינטג' ורטרו. עיצוב: רוית רוד צילום: מאיה חבקין
המטבח שודרג, הוחלפו הידיות והחיפוי. הורדו ארונות עליונים. דלפק שמרגיש כמו בית קפה. הם אוהבים. עיצוב: רוית רוד צילום: מאיה חבקין

 

וזה לא קורה רק אצלי. גם קולגות מוכשרות שלי מספרות סיפורים מעוררי השראה על איך העיצוב שינה לאנשים את החיים.

קולגה שלי, מעצבת הפנים המוכשרת יעל שביט, עיצבה חדר לילד חולה סרטן. היא סיפרה לי שנעזרה באמא שלה שהיא מאסטרית לפאנג שווי, ובבדיקה התברר שהחדר לא טוב עבורו. היא תכננה לו חדר חדש במיקום אחר בבית, וחודשים ספורים לאחר מכן התבשרה כי הילד הבריא.

ועוד סיפורים על רווקים שמצאו זוגיות לאחר תהליך עיצוב, על עיצוב חדש לעסק ששילש את המכירות שלו לאחר העיצוב, גרוש שילדיו לא רצו לישון אצלו ורק אחרי ששיפץ והתאים את הדירה לסטטוס החדש הם התחילו לבוא אליו והם אוהבים את הבית  ויש גם סיפורים על נשים שהחליטו לעשות הסבה מקצועית לעיצוב פנים אחרי שעברו תהליך כזה עם מעצבת בביתם.

עיצוב נכון ותהליך עיצוב חיובי יכול לחלוטין לשנות את התחושות, הרגשות וגם את החיים.

על אחת כמה וכמה עכשיו! 

המצב הכלכלי לא פשוט, כולנו באי וודאות. אבל אנחנו בבית. וחשוב שיהיה לנו נעים.

אתם מוזמנים לפנות אלי לעיצוב און ליין- אקספרסטיילינג.

אתם שולחים לי תמונה של האזור אותו תרצו לשדרג ולרענן, אני אתאים לכם את הפריטים המדוייקים, אצייד אתכם בלוח עם כל התמונות של הפריטים, הנחיות כיצד למקם ולסדר וקישורים לרכישה און ליין תוצרת כחול-לבן, כי זה הזמן לחזק עסקים מקומיים. 

לוח פריטים שהכנתי ללקוחה במסלול סטיילינג און ליין. ביקשה לשדרג את אזור הסלון

מאחלת לכולנו בריאות וימים טובים ושקטים. שנעבור את זה מהר, שנצא מזה בטוב, שנדע לנצור ולשמור את ההזדמנויות שניתנו לנו בתקופה הזו.

 

ועד הפוסט הבא

שלכם באהבה,

רוית

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן