fbpx

נעים להכיר
שמי רוית רוד, אמא לשלושה מקסימים,  מעצבת פנים והום סטיילינג, מרצה, בלוגרית ומנטורית למעצבים מתחילים.

אני שמחה לחלוק איתכם הקוראים את אהבתי הרבה לעיצוב ולייף סטייל, ולפתוח לכם צוהר לעולם קסום של עיצוב משובח, צבע, חומר, השראה, כלים ועוד הפתעות- העולם שלי. מאחלת לכם קריאה מהנה! רוית רוד- עיצוב פנים והום סטיילינג 0542375570

rod@ayelec.com

ליצירת קשר השאר מספר ואחזור אליך!
הרשם לקבלת פוסטים ישירות למייל

חשיפה אישית- או מאיפה מתחילים בכלל? (חלק א')

חשיפה אישית- או מאיפה מתחילים בכלל? (חלק א')

הרגע חזרתי מבוקר עיון לבלוגריות, ביוזמתה ובהנחייתה של איריס פוגל בן חמו מהבלוג colorfulway.

פאנל של בלוגריסטיות מעוררות השראה- קרן שביט מהבלוג טוב ויפה, יונית צוק הבלוגריסטית, איילת לנדאו הלא היא Lula, אפרת ליכטנשטט מ"אז מה את עושה כל היום? ולקינוח הרצאה של הצלמת מאיה חבקין על סודות צילום באינסטגרם.  היה בוקר מלא השראה שהוביל אותי מיד מהאוטו ללפטופ לכתוב את הפוסט האישי הזה.

ימים טרופים עוברים עלינו.  באופן אישי המצב לא הצליח לדכא את היצירתיות שלי ואני עובדת ללא לאות, אך את יצר הכתיבה הוא בהחלט דיכא.

טעימה מימי העבודה האחרונים
טעימה מימי העבודה האחרונים

עיתוי מושלם לספוג השראה מנבחרת בלוגריות תותחיות, שכל אחת ואחת עברה כברת דרך עד הגיעה למעמד של בלוגרית משפיעה בתחומה.

ולפתע פתאום, תוך כדי הקשבה להן, זה היכה בי.

מדי פעם  אני מקבלת שיחת טלפון מהום סטייליסטית שזה עתה סיימה לימודיה בשאלה- מאיפה מתחילים?

הפוסט הזה מוקדש באהבה רבה, לכל אותן נשים שנמצאות בצומת דרכים משמעותית, שרוצות בשינוי ומהססות, שהצליחו לצאת מהמקום הנוח של המשרה הקבועה והמשכורת הבטוחה ,יצאו לדרך חדשה ותוהות -איך בכלל מתחילים?

זה הסיפור שלי.

 

 

Screen-shot-2010-12-03-at-11_42_27-AM

 

 

לא עיצבתי בתים לבובות שלי כילדה, במהלך השנים החלומות השתנו, ובתואר השני כבר היה לי ברור שאני אהיה מנהלת משאבי אנוש. ואכן כך היה. במשך 5 שנים זו היתה עבודתי והחלומות להגיע לעמדת ניהול בכירה הרקיעו שחקים.

ואז הגיעה שירה בכורתי. האמהות הפכה את עולמי וגיליתי שאני רוצה להיות אמא במשרה מלאה. עזבתי הכל מבלי להביט לאחור ובתמיכה מלאה מבן זוגי.

שנה וחצי הייתי איתה בבית ופרחתי. עד שהספיק לי ולה. והתחלתי לחפש את עצמי. היה לי ברור שאני לא חוזרת לעבודה התובענית שתרחיק אותי מלבלות זמן איכות עם הפעוטה המקסימה והמתוקה שמחכה לי בבית.

טיפ מס' 1– הזדמנויות מגיעות כשאת פתוחה לקבל אותן, כשאת ממש רוצה, כשאת לגמרי שם.

 

 

open

 

 

ואכן כך היה. השתתפות בחוג ליווי התפתחותי לתינוקות עם שירה הביאה אותי לשנתיים לימודי ליווי התפתחותי ולאחר מכן להקים עסק קטן וחמוד משלי לליווי התפתחותי לתינוקות.

טיפ מס' 2- כשמתחילים עסק עצמאי, יש להניח את הבושה בצד, להתגבר עליה ולהילחם בה.

 

 

dont-ashamed-story-will-inspire--large-msg-137932154663
בחרתי לא להתבייש בסיפור שלי כדי לעורר השראה אצל אחרים

.

 

אז הכנתי פליירים וחילקתי אותם בשכונה. ומשם הגיעה הלקוחה הראשונה, ואחריה הוזמנתי להרצאה והשמועה עשתה לה כנפיים.  הריון שני ולידת בני רק חיזקה את הצורך בקריירה שתמשיך לאפשר לי להיות אם במשרה מלאה.

כעבור 3 שנים והריון נוסף, הגיע  הצורך בבית גדול יותר ומותאם לצרכי המשפחה הגדלה. מצאנו את מבוקשינו, ויצאנו לתהליך המוכר של שיפוץ-  חיפוש אחר אדריכלית טובה שיהיה לנו חיבור איתה, ויציאה לימים ארוכים של שיטוט וחיפוש אחר החומרים והרהיטים שחלמנו עליהם.

ניסיון העבר בשיפוץ ביתנו הקודם תרם לי רבות כך שידעתי בדיוק מה אני רוצה, מה התהליך שעלי לעבור ומה אני מצפה מאשת המקצוע שמלווה אותי בתהליך. וכאן הגיעה האכזבה הקשה מאשת המקצוע, שכלל לא עמדה בציפיות בלשון המעטה.

טיפ 3- הקשיבו לבטן שלכם ולימדו מניסיון העבר שלכם. היכולת לשלב בינם לבין עצה טובה ממביני דבר, היא מתכון מצויין לעשיה נכונה.

 

 

quote-listen-to-your-heart

 

 

האדריכלית פוטרה  והחלטתי שאני יכולה לבד. במשך שישה חודשים ניהלתי בהנאה רבה את פרוייקט חיינו, ללא הכשרה או ניסיון, אך באמונה מלאה שאצליח.

טיפ 4- אמונה ויכולת הם דבר אחד כשמדובר בביתך שלך, אך כשמדובר בבתים של אחרים הלימודים וההכשרה המקצועית חשובים ואין להמעיט בערכם. והדבר נכון בכל תחום ומקצוע.

המלאכה הושלמה ונכנסנו בשמחה ובששון לבתינו החדש. ושוב מצאתי עצמי בצומת דרכים. ההפסקה הארוכה מהדרכת הורים ותינוקות, כניסתה של הקטנה לפעוטון והתרחקותי מעולם התינוקות, ההנאה הרבה שחוויתי מהעיסוק בעיצוב, והתגובות הנלהבות שהגיעו מכל מי שנכנס לבית, הביאו אותי לחשוב שהגיע הזמן להחליט באמת מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה.

הצצה לסטיילינג בביתי. עיצוב וצילום: רוית רוד
הצצה לסטיילינג בביתי.
עיצוב וצילום: רוית רוד

ביתי1

ביתי3

ביתי

 

 

חברה קרובה הזכירה לי, שלמעשה כל חיי הבוגרים עסקתי בעיצוב בדרך זו או אחרת. כל אירוח חג החל ברקימת לוח השראה ופלטת צבעים מבלי שהייתי מודעת לזה בכלל, השיפוץ בבית הקודם אומנם נוהל על ידי מעצבת פנים מצויינת, ובכל זאת טביעת האצבע שלי הייתה מאוד מובהקת…….

טיפ 5- הקשיבו לחברים ולסביבה הקרובה. הם רואים דברים אודותיכם שאתם אינכם רואים או מודעים להם.

 

 

14983

 

 

ההחלטה לעסוק בתחום עיצוב הבית התקבלה. כעת היה עלי להחליט באיזה מסלול אני בוחרת- עיצוב פנים או הלבשת הבית. טבלאות של בעד ונגד, יתרונות וחסרונות, מה מדבר אלי יותר ומה פחות, במה אני באמת מאמינה שאני אצליח יותר, במה אני חושבת שאני טובה יותר, מה חזק אצלי- הצד הטכני או הצד של החומר והצבע ועוד ועוד התלבטיות והתחבטויות.

טיפ 6- חקירה ובדיקה אמיתית ופנימית לעומק דורשת זמן וסבלנות. תמנו לעצמכם זמן להתבונן פנימה ואל תפעלו מלחץ או מאינטואיציה.

ומה גיליתי- שאני מתחברת יותר להלבשה ופחות לטכני ולקונסטרוקציה, שלימודי עיצוב פנים ידרשו ממני משאבים וזמן שאינם מתאימים למקום האישי והמשפחתי בו אני נמצאת, שהלבשת הבית זו התשוקה האמיתית וזה מה שבוער בי.

טיפ 7-תשוקה היא תנאי הכרחי להצלחה.  המקום אליו תפנו אותה, משם תגיע הצמיחה והפריחה.

נרשמתי ללימודי הום סטיילינג במכללת בניין ודיור. שנה שלמה של לימודים ופרוייקט גמר מושקע. סיימתי. ומה עכשיו? יכולת-יש, ידע-יש, תשוקה-יש, רעב להצליח-יש. אבל מאיפה מתחילים?????

 

 

לוח ההשראה לפרוייקט הגמר שלי בלימודי הום סטיילינג
לוח ההשראה לפרוייקט הגמר שלי בלימודי הום סטיילינג

 

 

דבר ראשון, הוצאתי כרטיס ביקור. משמע אני קיימת.

 

 

כרטיס הביקור הראשון שלי. ירוק ובוסרי אבל נתן לי את הדרייב
כרטיס הביקור הראשון שלי. ירוק ובוסרי אבל נתן לי את הדרייב

טיפ 8- מיד עם סיום הלימודים הוציאו כרטיס ביקור. פעולה גוררת פעולה.

שיווק הוא תחום זר לי  בנוסף לעובדה שאני נרתעת מלדבר על  עיסוקי בפורומים נרחבים. עולם הפייסבוק חשף בפני אפשרויות נהדרות ללכת ולטעום מעט מעולם השיווק. בחרתי בסדנת בוקר של מיה לנדאו הנהדרת. סדנה קצרה וממוקדת של כמה שעות, בה טעמתי על קצה המזלג ממה עלי לעשות. ועדיין נותרתי מבולבלת, אם כי קצת פחות.

טיפ 9- לבחור סדנאות בפינצטה וללכת לשמוע את הטובים ביותר. לקבל המלצות וחוות דעת.

במקביל חברה טובה החליטה שהיא רוצה לעצב את חדר הילדים. כמובן שקפצתי על ההזדמנות להתנסות, ליצור משהו משלי שיהיה לי מה להראות.

 

 

אחד מעיצובי הראשונים, חדר משותף לבן ולבת
אחד מעיצובי הראשונים, חדר משותף לבן ולבת

 

 

טיפ 10- בתחילת הדרך חינם זו לא מילה גסה. הרווח בסופו של דבר יהיה שלכם.

ודישדשתי במקום. הטלפון לא צלצל, שעות הפייסבוק עדיין לא עשו את שלהן, וכך גם לא המינגלינג שניסיתי לעשות בפתיחת חנויות ובהרצאות למעצבים.

טיפ 11- אל תתייאשו. בסוף מאמצי השיווק בפייסבוק יעשו את שלהם. זה לוקח המון זמן. נדרשת סבלנות והתמדה.

עד אותו יום נפלא בו נפגשתי לקפה עם קולגה שהפכה במהרה לחברה טובה, קרובה ויקרה לליבי רויטל רודצקי. משפט אחד שלה שעשה את כל ההבדל- "שבי, תכיני רשימה של כל אפשרויות השיווק הקיימות בעינייך, ויש הרבה, ובשיטת האלימנציה זקקי אותן עד שתגיעי לפעולה השיווקית שהכי מתאימה לך".

עוד באותו היום הכנתי רשימה שהכילה קרוב לחמישים!!! אפשרויות. אחת מהן, אי שם במקום נמוך ברשימה היתה הרצאות. ובעצם למה לא? כל חיי הדרכתי ועמדתי מול קהל. מדריכה וראשגדית בצופים, מכי"ת בנים בצבא, מנהלת משאבי אנוש, מדריכת הורים ותינוקות. אין לי פחד קהל ואני יכולה לדבר על עיצוב הבית שעות.

 

 

תאריך שלא ישכח- הרצאת הפיילוט. דצמבר 2011
תאריך שלא ישכח- הרצאת הפיילוט. דצמבר 2011

 

 

טיפ 12- רשימת אופציות השיווק העומדות בפניכן היא מאוד גדולה. דרכה תמצאו את הדרכים שהכי מתאימות לכן.

חודש של כתיבת הרצאה, הרצאת פיילוט בביתי לחברות ומשפחה, ומשם כדור השלג החל להתגלגל, לקוחות ראשונים והנני כאן.

חברות יקרות, צאו לשלום. "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים".

מקווה שעזרתי ולו במעט. ואתן בהחלט מוזמנות להגיב, לשאול, להתקשר ולהתייעץ.

בחלק ב' אגולל את סיפור הבלוג, הבייבי שלי שחוגג שנתיים בעוד חודש, וכמיטב המסורת תערך הגרלה בין רשומות הבלוג לשעת ייעוץ חינם בביתכן.

ועד אז מאחלת שהשקט יחזור במהרה.

שלכן באהבה רבה,

רוית

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

תגובות

14 מחשבות על “חשיפה אישית- או מאיפה מתחילים בכלל? (חלק א')”

  1. שרון א.

    רוית, את אחת ויחידה מיוחדת במינה.
    אישה מעוררת השראה.
    תודה על השיתוף המאוד מפורט.
    שיהיה שקט.

  2. רוזנה בן משה

    רוית יקרה,
    תודה על השיתוף המפורט.
    מלא תובנות שאני מאמצת…..

    1. פוסט מקסים ישר מהבטן. משתף, תומך, עוזר בסגנון כתיבה קולח, נהיר ובעל משמעות. גם בימים לא פשוטים את מוצאת את הנושא הראוי והדרך הנכונה לכתוב. ביג לייק!!!

  3. כתבת נהדר, וזה מתאים לכל מי שרוצה להתחיל עסק משלה.
    איזה טיפים מצויינים!
    תודה והמון בהצלחה!

  4. רויטל ארז

    את כותבת נהדר והפוסט הזה מדבר אלי במיוחד . תודה על השיתוף הכנה והאמתי.

  5. רוית, עשית דרך נפלאה ומעוררת השראה.
    הטיפים יעילים
    והשיתוף מעודד.
    אכן, תמיד יש קצה חוט והשאלה אם אתה יודע כיצד לאחוז בו וללכת בדרך… אתה הראית כיצד.

  6. ואו מהמם אני גם רוצה להתחיל ללמוד ומקווה להתפתח בתחום הזה תודה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים בבלוג:

דילוג לתוכן